Alla inlägg under maj 2010

Av Kimme Rosenqvist - 21 maj 2010 20:20

Såg jämnt ut fram till 12-15 men sedan bara rann det iväg och undrar såklart varför? 14-25 slutade första set för de Svenska tjejerna efter 19min.

Nästan samma siffror i andra set 13-25   

Tredje set blev 15-25 och alltså 3-0 seger till Belgien efter 59min.

Ny match i morgon!

Herrarna förlorade också första set mot Makedonien 20-25 efter 22min.

Men här vände Svenskarna på siffrorna och vann andra 25-20   

Tredje vägde det tillbaks till Makedoniens fördel och det ojämnaste setet 16-25.

Tyvärr var andra set inte något mått på matchen, Makedonien vann fjärde set också 13-25 och sammanlagt alltså 1-3 förlust.

Även herrarna spelar ny match i morgon.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 21 maj 2010 19:05

Bägge EM-kvalserierna har startat med en match klar i Belgien mellan Rumänien-Slovenien 3-1 i Damernas grupp.

I Makedonien blev många förvånade när Holland förlorade mot Portugal 0-3. Torbjörn Johansson uppdaterar från Makedonien http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=17855 


Till Damernas "hotline" http://www.cev.lu/mmp/online/website/main_menu/volleyball/european_championships/137/141/1563/3641/5608_EN.html

Och för herrarnas

http://www.cev.lu/mmp/online/website/main_menu/volleyball/european_championships/137/141/7643/7655/5600_EN.html


Hoppas det funkar?

Har ni nu laddat upp? Jag ska göra mig ett par goa mackor. Så ha en skön kväll så får vi se hur och vad det blir för uppdatering här. Gillar inte att jag inte kan se det live grrr.... blir nervöst med "hotline". Tur jag har starkt hjärta och inte så nervöst lagd som vissa andra i klubben   

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 21 maj 2010 17:03

Jag skriver ju en rubrik till varje inlägg och försöker göra den både tilldragande men också så att den ska ha med inlägget att göra. Reagerar ofta på media som skriver sina "sälja lösnummer rubriker" eller så att de lätt misstolkas och många gånger kunde uttryckas annorlunda. Jag kan ju skylla både på att jag inte är utbildad "skribent" eller får betalt, men sagt det förut att det är ok med påpekande.

Det som fick mig att skriva just detta inlägget är följande artikel i Skånskan  http://www.skanskan.se/article/20100521/TRELLEBORGVELLINGE/705219971

När det står som rubrik med feta bokstäver "Förbjuds använda beachvolleyplan"! Då får jag iaf en första tanke att det inte får spelas alls, men så är det ju inte. Det handlar ju bara om lite vanligt sunt förnuft och att det satts en tidsgräns för när det får spelas. Och det är väl inte hela världen om det sätts en tidsgräns till kl.22 undantaget fre och lör till kl.23

Att jämföra det med förbudet för tennisklubben i Motala som inte får spela längre än kl.18 då kan vi ju börja prata förbud.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 21 maj 2010 10:51

Både damer och herrar spelar EM-kval ikväll och jag ska leta efter ifall det finns någon sändning för sk "hotline" är ju för tradigt.

Men en liten "ramsa" kan ni ju få så länge:


Ikväll är det dags för våra blågula killar o tjejer
Och de, de e grejer
Smashar, block och ess
Dom spelar med finess
I Belgien o Makedonien det EM-kval spelas
Tina o Joe vid linjen ser till att det inte velas
Heja heja blå o gul
Se nu till att det blir kul
Ni har på allt en himla koll
Och därför bäst i Svensk Volleyboll
 
/Speakern
Av Kimme Rosenqvist - 20 maj 2010 11:30

Örkelljunga får hem en student från Volleybollgymnasiet i form av Sebastian West Helgesson http://hd.se/sport/2010/05/20/orkelljunga-far-hem-ung-center/. Men Hylte tappar sin poängkung och landslagsaktuelle Martin Larsson http://hd.se/sport/2010/05/20/hyltespiker-valde-linkoping/.

/Speakern


Av Kimme Rosenqvist - 20 maj 2010 04:11

Im proud to confirm that Naoko "Muck" Hashimoto sign up for another season in EVS as I wrote about yesterday.

  

She is an very important player so now I think that Fredrik Tågsjö and all involved can easier sign up with more players. What spiker doesnt want to have the best setter in the league? You can read more about it here http://hd.se/sport/2010/05/20/evs-far-behalla-sin-storstjarna/

Good work Fredrik and offcourse we welcome you back Muck   

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 20 maj 2010 02:39

Klicka på länken så får ni info om tjejerna i landslagets EM-kval till helgen http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=17786 finns i artikeln en länk till en slags "hotline". Men om ni hittar någon form av rörlig bildsändning så tipsa gärna mig och övriga Voelleyboll Sverige tack. Det gäller såklart även för Herrlandslaget som också EM-kvalar denna helg och förlag på samma tider som damerna? Här hittar du mer om herrarna http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=17787


/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 19 maj 2010 13:10

Bubblandet jag haft inom mig kan börja avta då jag kan sprida ett ryckte om att förra säsongens spelare och passare   Naoko "Muck" Hashimoto troligen återkommer för att signera nytt kontrakt med EVS inför säsongen 2010/2011. Detta är ju lysande nyheter eller hur?

私は心の中で、私は、昨シーズンの選手や直子コンパスは"マック"は橋本首相は、おそらく今シーズン2011分の2010のEVSの新しい契約書に署名に来て噂を広めることができます減少し始めることができますバブリングていたしました。このコースは素晴らしいニュースですよね?


/Speakern  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards