Alla inlägg under december 2010

Av Kimme Rosenqvist - 29 december 2010 19:40

På måndagen den 27dec 2010 bröt nya volleybollar ny luft i nya hallen redan på morgonen. Då var det sju tejer som infann sig för första träningen i Kungsgårdshallen. Den nya "EVS Arena" som jag kallar den för jämfört med den gamla trotjänaren "Rönnehallen" är detta "Så mycket bättre" och ger möjligheter till ett otroligt lyft för Volleybollen i Engelholm!

Dubbla pass mån, tis, ons o endast ett pass på torsdag är Tinas start efter tjejernas juluppehåll. Nyårsafton och nyårsdan ledigt för att på träningen igen den 2jan 2011. Därefter inleds det nya året med GP-slutspelet i Katrineholm 5/6 jan. Detta GP där EVS ska försvara sin vinst från jan 2010.

Första hemmamatch i nya hallen blir söndagen den 9 jan då Falköping kommer på besök.

Gott slut o Gott nytt!

/Kimme

Av Kimme Rosenqvist - 25 december 2010 19:27

På måndag den 27 dec återförenas EVS elittjejer som haft lite välförtjänt ledighet sedan vinsten över Katrineholm den 19 dec.

Återföreningen ska ske i nya hallen där det kommer att premiär spelas en massa bollar i ny orörd "Volleyboll luft", kanske rent av även helt nya bollar?

Så varmt välkomna att botanisera runt i nya hallen och kolla in träningen med en kopp kaffe som det kommer att bjudas på!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 22 december 2010 23:43

Hej allihop eller ni få som fortfarande klickar in här och suktar efter ett inlägg   

När jag väl bestämde mig för att hålla liv i bloggen då det iaf är skönt att bli av med lite skrivklåda om inget annat. Ja då craschade ju givetvis datorn   

Men som sagt tänker jag hålla lite liv i denna blogg även om det blivit ytterligare nätjobb förutom www.evssupport.se för min del fast det är lite "hemligt"   

Så ha en goer helg på er!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 9 december 2010 11:07

Visst blev det en drabbning i Rönnehallen mellan EVS och Nova Branik. När Slovenskorna dragit ifrån från 6-6 i första till 16-6 och sedan vann första set med 25-16. Var det nog inte många (inklusive mig) som var vidare exalterade och trodde på en EVS vändning. Men till glädje för alla på läktaren vände matchbilden helt i andra och setsiffrorna blev omvända. EVS kvitterade till 1-1 i set och ingav hopp. Tredje set blev tyvärr lite väl likt det första och Nova Branik vann med 25-17. Men i fjärde  blev det liv och gnista i Engelholmstjejerna igen. En hyffsad ledning i slutet gjorde att vi hoppades på ett femte avgörande set. Fyra setbollar hade EVS för att pressa fram ett femte, vilket jag tycker de var väl värda. Och där jag stod och hoppade i Speakerbåset över EVS setbollar. Blev jag lite ställd för när Slovenskorna räddat flera setbollar och själv fick en setboll. För det innebar ju även matchboll! Och även om EVS räddade den första så var det Nova Branik spelarna som bet ihop och kunde på sin andra matchboll avgöra tillställningen med 29-27.

/Speakern 

Av Kimme Rosenqvist - 8 december 2010 01:16

Onsdagkväll 8/12 kl.19.00 tar EVS nästa steg mot ett matchande utanför Sveriges gränser. Slovenska Nova Branik från Maribor är redan på plats i Engelholm. Mötte dem på Kastrup måndag em. Ikväll kollade jag deras träning en stund och det är inte samma speed som i EVS utan det är mer på kraft. Ni kanske kommer ihåg mina smeknamn på en del spelare som som passerat under EVS år i eltiserien. Anna "Släggan från Västgötaslätten" Nordström, Marju "Hästsparken från öst", Ewa "Bazookan från Polen" Kalinowska, Whitney "No mercy" Turner! Skillnaden från att det varit en o annan hårtslående spelare i EVS är att det slovenska laget som EVS möter i morgon har flera hårtslående spelare. Fast nu ska vi inte bli alltför uppskrämda utav detta faktum för EVS har ju "Muck" som levererar mycket snabbare pass till våra anfallare. Så jag tror knappt jag kan sova i natt för att det ska bli så spännande att se dessa lag "drabba samman" ;)

Varmt välkomna

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards