Alla inlägg under oktober 2010

Av Kimme Rosenqvist - 19 oktober 2010 14:19

Kan ju kalla det för avskrivning då jag känner för att skriva av mig lite tankar och information.

Söndagen gick verkligen i Volleybollens tecken från morgon till kväll. Marie och jag har börjat vår tränarkarriär med en grupp i Kidsvolley. Det var turnering i Nyhemshallen, med samling 08.20   . Våra unga tjejer vann alla sju matcherna så efterträdarna som demontränare till Tina CelinderNygren är Marie och jag en lugn gladare variant av Anders Kristiansson!


Hem en liten sväng för fika och packa ihop lite saker till Elitmatchen. Basket i hallen till alltför tätt på gjorde det stressigt vilket inte är min grej. Speciellt inte då det gäller tekniska prylar som inte gör som de ska, då springer tiden iväg väldigt fort! Men till slut så var det dags och undantaget lite oflyt och nedkopplande internet flöt det väl på hyffsat. Och vilken publikfriande start på säsongens första match. Bosse gav mig publiksiffran 275 och hoppas ni alla återkommer plus några till eftersom ett annat topplag kommer 31okt i form av Örebro.


Efter showen satt jag och tog igen mig innan ihoppackande av utrustningen. Då hade hallen tömts för länge sedan. Förutom ett gäng glada Volleymotionärer så jag gjorde ett avbrott för att lira lite med dem. Till slut var jag på väg hem vid 22 tiden och då dök Bosse upp för att hämta en sladd och vi fick en liten "breafing" om matchen.


En liten detalj jag måste ta upp är ju att det är väldigt kladdigt och svårt att hitta rätt på resultat/hotline sedan "förbundet" möblerat om med "hemsidor", men ska ju avsluta positivt och det är färgerna på Elitsidan som går i SKånes färger rött och gult ha ha ha....

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 16 oktober 2010 15:06

Just about 24hours before GAME the bubbling inside my body is growing. And after a nice comment from Erin Visch-Krahns mam Carol. I think its in place to write direct in English so you dont need to translate.(hope you understand my English?) And also to all the fans in Japan that is following Naoko "Muck" Hashimoto and to the Polish people that will support Julia Borecka.

A nice autumn day that I will start "pepping up" for the game tomorrow by going to watch our Div.3 girls. They play a "derby" against Åstorp in Kvidinge so the trip there in my new washed car will be faboulus in the sun.

Sorry if Im writing like Im diffused but its hard to concentrate right now.....

/The Speaker 

Av Kimme Rosenqvist - 14 oktober 2010 11:12

Nu börjar det bubbla rejält    men inte för att jag har vatten i öronen efter strandpromenaden igår. Utan utav förväntningar efter att ha kollat Elitlagets träning igår och att serien drar igång på söndag  . Det fanns mycket på träningen som gör att det kommer att bli en lovande och underhållande säsong. Och med underhållande menar jag inte att det fanns en röd träningströja bland de elva svarta. Fast och andra sidan kan det ju ses som ungdomlig kaxighet så nära på match att få blickarna på sig för mer uppmärksamhet   utav Tina. Kan avslöja att det var inte Liberon som ju på match har annan färg än sina lagkamrater ......

Och på tal om Liberon har ni väl inte missat intervjun i hd.se? http://hd.se/sport/2010/10/14/allt-ljus-pa-nya-evs-liberon/

Väl mött på söndag i Rönnehallen kl.17.00

/Speakern 

Av Kimme Rosenqvist - 13 oktober 2010 14:53

Vet ju inte om alla läser www.evssupport.se eller bara här eller kanske båda. Kanske får göra en omröstning och kolla läget. Men det var ju inte det jag skulle skriva om utan att Elitserien drar igång till helgen. Känns som förra veckan vi blev snuvade av Katrineholm på Guldet i femte matchen i en kokande Rönnehall och med hängande huvuden fick vandra hem....


Men nu är det ju så att den gångna säsongen var ju så mycket mer än så.

På hösten fixade tjejerna en plats i Nordiska Mästerskaps finalen i Finland. Ledning i Elitserien inför juluppehållet. GP-Guldet plockades hem i början av januari. Inte så många veckor senare vann de Nordiska i Finland. Överlägsna serievinnare som tog sig enkelt till SM-final där det blev fem matcher. Summa sumarum är att helhetsmässigt den bästa säsongen EVS gjort. Alltså har de mycket att försvara den kommande säsongen samtidigt som de under ledning av Tina CelinderNygren för sjätte året jagar det tredje SM-Guldet. Ni hänger väl med på resan som börjar på söndag kl.17.00 i Rönnehallen som under säsongen kommer att bytas ut som hemmaarena. Förhoppningen är att det ska bli till Europacup matchen mot Maribor den 8dec. Håll tummarna.


Fast innan söndagens Elitmatch spelar de lovande och blivande Elittjejerna i Div.3 borta derby mot Åstorp i Kvidingehallen kl.16.15 på lördag.

Först ut på söndagen är Kidsvolley barnen kl.10.00 i Nyhemshallen. Därefter spelar Div.1 tjejerna oxå i Nyhemshallen kl.14.00 mot Vindrarp(Våxtorp) som har lite Derbystämning den oxå.


Kan även avslöja att vi startar ett "lotteri" som kallas Poängkronan. Mer info kommer strax på supportersidan.


/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 12 oktober 2010 14:29

Hej kära läsare!

Vet inte om ni saknat inlägg från mig eller enbart tyckt det varit skönt att jag varit lite tyst?

Oavsett kom jag på häromdan en stor anledning till att jag inte skrivit så mycket på sistone, kan ni gissa varför?

Sen vår tidig sommar köpte jag trådlöst tangentbord för att lättare kunna styra datorn från tv-stolen och ha den kopplad till tv:n så jag fick större skärm. Men har samtidigt tappat lite känsla för skrivandet i och med detta. Låter kanske konstigt men så är det faktiskt. Att tom lapptoppen i knät och halvsittande i sängen gav mer skriv inspiration. Det trådlösa blir lite svajjigt och ibland hoppar inte bokstäverna över till datorn heller?

Givetvis har ju Supportersidan www.evssupport.se tagit tid och att när jag skrivit där inte riktigt veta vad jag skulle skriva här.......

Supportersidan är ju helt igenom en fakta sida om EVS. Denna bloggen är ju helt och hållet Speakerns egen. Visserligen med fakta biten som grund från förra hösten då jag inte fick skriva på hemsidan.

Men till helgen börjar Elitserien igen och antagligen kommer jag att göra en del inlägg här för jag skulle bli förvånad ifall det inte skulle dyka upp något alls!

Ses och hörs!

/Kimme

ps Har massor att skriva om just nu,´men inte bara volleyboll ;)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards