Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Kimme Rosenqvist - 7 maj 2010 14:53

Var inne och letade på Danska nättidningar efter Volleybollartiklar om matchen i morgon lördag. Men nada hittade jag. Däremot var det ju en landskamp mellan Sverige-Danmark i onsdags. Visserligen av vänskapskarraktär, men ändå och den spelades i Lindab Arena. Var inte där men såg matchen på tv. Den Danske backen Mads Bödker som spelat flera säsonger i Rögle och är med all rätt väldigt populär bland fansen. Även en av mina favoriter då han kämpar oerhört hårt på ett sätt så man tror han är född med Rögletröja. Det fanns några Röglefans som hyllade Mads i förhoppning att han skriver på för ytterligare säsonger i grönt och vitt. De skanderade vi flera tillfällen: "Mads Mads Bödker, Mads Mads Bödker" men tv:s Staffan Lindeborg trodde det var en Dansk klack som fick luft under vingarna vid ett av deras tröstmål ha ha.. Fast å andra sidan berömde Staffan Arenan i Engelholm.

 Danskarna stod inte upp och Svenskarna snurrade upp dem och vann med 10-3. Eller som det stod i Berlingske tidningen "Sverige rundbarberede Danmark" ha ha... Får se om det står något och i så fall vad efter EM-kvalmatchen i Volleyboll. Men den som ni nyss läst som jag skulle vilja översätta med "rundklippte" har jag aldrig hört förut.

Idag ska tjejerna komma till Danmark från Polen, men exakt när eller var vet jag inte.

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards