Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Kimme Rosenqvist - 13 maj 2010 12:21

På Svensk Volleys hemsida kan ni läsa följande om landskampen och klacken i Katrineholm http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=17527 Men jag vill ge en pekpinne till Torbjörn Joahnasson i hans ordval om KVK-klacken "De svarta". Han skriver "ökända" men för mig har det ordet en negativ klang i mina öron och uppfattning. Visserligen vann KVK guld men deras ihärdiga hemmaklack och även de som kom till Engelholm är för mig en förhoppning om mer supportrar och härlig inramning till Volleybollmatcher runt om i Sverige. "De Svarta" hejar och trummar helhjärtat under hela matchen, men är före och efter matcherna mycket trevliga. Så Torbjörn  byt ord till underbara ochvälkända när du nämner KVK-klacken! Jag hoppas fler skapar klackar och jag ska försöka göra mitt så även EVS kan stoltsera med en klack.

Sedan står det även om möjligheter att följa matchen hemma för de som inte kan ta sig till Katrineholm.  http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/katrineholms_kommun/news/view/dierktsaend-landskamp-sverige-danmark-paa-loerdag-15-maj-kl-17-6537?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Alert&utm_content=news

HEJA SVERIGE   

/Gul o Blåa Spekern

Av Kimme Rosenqvist - 13 maj 2010 12:12

Herrlandslaget är också samlat och har tränat i Sollentuna, men har rest österut för träningsmatcher. Länk till artikel på Svensk Volleys sida, men på bilden är det lite svårt att se om det är Sverige el Finland för färgerna påminner lite väl mycket om Finlands ;)  http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=17526 Då kändes det och såg riktigt helsvenskt ut i damernas match mot Danmark och ingen tvekan på vilket land de tillhörde.

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards