Alla inlägg under juli 2015

Av Kimme Rosenqvist - 25 juli 2015 16:26

Ett inlägg på Facebook häromdan om Ryssland där jag kommenterade varför inte allt med detta "land" bojkottas?

Närmst till hands är ju då sportevenemang då jag ju gillar sport. Men kom samtidigt att tänka på hur jag reagerat när jag var uppe som mest i min favoritsport Volleyboll. Nu spelade jag ju som högst i Div.1 precis under Elitserien så något landslag var ju aldrig nära.

Men det jag vill komma till är att hur medveten var jag då i början av 90-talet och runt 25 år ung? Hade inte jag gått i taket om någon minister i regeringen eller ett förbund sagt att NEJ ni får inte åka till det mästerskapet för de är dumma på ett Politiskt plan och vi ska bojkotta dom!

Under denna tiden drog jag mig till minnes att då det ju inte var någon ekonomisk vinst i ett Div.1 lag i Volleyboll så fanns ju ingen "materialare" så vi spelare turades om att tvätta matchkläderna och fick själva se till att vi hade drickaflaskor med oss. Och jag hade en period då jag använde en Absolut Vodka flaska! Hmmm.... japp så var det och idag skulle jag inte komma på tanken att använda en dylik flaska.

Som sagt värderingar, funderingar och medvetenhet förändras......

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards