Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Kimme Rosenqvist - 23 maj 2010 18:14

Tre kronor slog precis in 3-1 mot Tyskland och fixade brons efter bortslarvad finalplats igår.

Samtidigt spelar våra blågula Volleyboll tjejer och killar sina tredje matcher i EM-kvalets första omgång i Belgien respektive Makedonien. Killarna började redan 17.30 mot Portugal som slagit Holland och Makedonien. Där står det just nu 0-2 i set efter 14-25, 13-25....

Även tredje set förlorades 14-25 och Portugal obesegrat.

Tjejerna möter Rumäninen som vunnit mot Slovenien och Belgien och det står just nu 0-1 i set efter 14-25. Tjejerna leder andra med 17-16....

Blåsigt i Engelholm så ingen beachvolley men det blir lite Volleylir inomhus nu så ni får vänta på uppdatering.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 23 maj 2010 14:36

I julas då jag träffade på en fd lagkamrat från de tidiga åren i EVS, Engelholms Volley Pågar. Så beskrev han sin känsla när han läste min blogg att det verkade som jag hade "kli i fingrarna"! Och det är nog så sant, men just idag har jag inte något "kli" så det blir lite torftigt. Men dagen är ju inte över ännu och det kan vända för det gör ju väder och vind som alla tjatar om. Hoppas det blir tillräckligt många som vill till stranden och lira beach ikväll så lyfter det säkert upp. Och kanske tom framkallar lite kli i fingrarna. Ska ju inte heller glömma att landslagstjejerna spelar mot Rumäninen ikväll och killarna möter Portugal.

/Speakern

ps Ska koka kaffe nu för hon, klockan alltså närmar sig 15 och är väl den mest vanliga kaffetiden i Sverige eller?

Av Kimme Rosenqvist - 23 maj 2010 02:39

Har ni klarat er utan inlägg av mig under och efter matchen?

Jag var bortbjuden och hade datorfritt men mamma gav mig sms rapport efter matchen. Så jag vet att tjejerna förlorade 0-3, men inget mer. Och nu är det godnatt    alla vänner och läsare var ni än är.

/Kimme

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards