Alla inlägg under april 2013

Av Kimme Rosenqvist - 27 april 2013 11:28

Hallå alla där ute och de flesta i öster alltså "hemma" i Sverige. Hemma inom sitationstecken för att nu är Norge mitt hem .

Åkte hit med snabba ryck då jag sökt ett jobb här och blev kontrakterad på två dagar. Valet var inte så svårt då bussjobbet inte gav garanterat heltid och ingen schemaläggning alls..... Ramverkstan gick inte att leva på och för dyr att ha som extraknäck/hobby inne i Helsingborg. Därför flyttade jag verkstan till billigare lokal närmre hemmet i Hjärnarp, men den får ligga i dvala medan jag är i Norge.

 

Hade först sökt turistkörning för bussbolag i Norge, men lastbilsjobbet känns faktiskt jättebra då jag kan bo på samma ställe och att jag får röra mig mer genom att det är en varubil till restauranger och butiker jag levererar burar och pallar med livsmedel fem dagar i veckan. Lastning och lossning ser jag som energiförbrukning då jag ju behöver och bestämt mig för att komma i bättre fysisk form till 2016   . Och ett "Trimrom" (redskapsgym) på jobbet försöker jag besöka ett pat gånger i veckan   ha ha ha.... 

 

Mycket är bra med Norge och jag har gillat detta landet sedan jag var liten, men visst finns det saker som man höjer ögonbrynen för eller reagerar på   

 

Priserna är höga på allt vilket jag visste innan, men nu blir det ju mer konkret och ibland riktigt löjligt högt som 65 Skr för ett paket Zoegas, men positivt att det finns här. Fast hade jag hunnit med en mer planerad resa skulle jag ju bunkrat upp och fyllt bilen på vägen hit.

 

Ja ja nu e det lördag lunch efter tre veckor här och kanske inte så väldigt skämtsamt och roligt inlägg som jag egentligen vill ge er, men lite utav en förklaring till namnbyte och varför jag är i Norge   

 

/Tusenkonstnären

Av Kimme Rosenqvist - 27 april 2013 09:21

Hej hej!

Byter namn på bloggen då jag känner att "Tusenkonstnären" är en bra benämning på mig och under den titeln ryms ju allt, ja precis allt!

Inget fel med Speakern har ordet, men är ju så mycket mer än en Speaker. Fast det var ju starten av bloggen som gjorde att jag valde namnet då. Men nu när jag "flytt" till Norge och tänkte börja göra lite inlägg igen så valde jag att även byta namn, men inte min stil på inlägg utan kanske bara ännu mer variation.

Så välkomna nya läsare och er stammisar hoppas jag fortsätter läsa   


/Klem fra Norge

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards