Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Närmre 100 än 120

Av Kimme Rosenqvist - 25 maj 2013 14:14

Så har det gått sju veckor sedan jag började jobba i Norge och första lönen har kommit, äntligen   .

Trafiken är ofta ett samtalsämne som väcker känslor   eller hur? Att infrastrukturen är eftersatt här i Norge är väl knappast någon slående nyhet. Men om det är avsaknad av blinkers i Sverige så är den nästan obefintlig här. Kanske är det den där gamla klyschan om Norrmannen "fungerar, fungerar ikke" så därför låter de en bli att använda den då de ju inte vet om den fungerar eller ikke   . Men som "Busschaufför" npterar jag att här är det inte pinsamt att signalera till chauffören när bussen kommer ifall du ska med utan ett MÅSTE för annars stannar hon/han inte   . Att jag sedan inte gillar grönt mer än de som syns i naturen är ju inte heller någon nyhet och stadsbussarna hemma är gräsliga, men finns inte ord för hur fult gröna de är här runt Stavanger   .

 

Siffrorna i rubriken då? Ja det kan ni ju klura ut eller så har ni redan listat ut det och för att göra det lättare eller svårare lägger jag till ett par siffror till: Snart närmre 100 än 110 men först nu är det närmre 100 än 120   så vilken siffra på ett ungefär tror ni det är?

 

Och våren har även kommit till Norges västland. Trodde till för bara två veckor sedan att det var kört, men så sakteliga är den i antågande här också även om det inte är jättemånga grader i gryningen på väg till jobb. Ca 4-5 plus bara men 15-16 igår eftermiddag på väg hem   

 

Må väl där ute i världen var ni än är   

/Tusenkonstnären 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kimme Rosenqvist - 30 augusti 2016 11:07


  Foto: Fredrik Lövgren   Mål märkte jag är ett så himla bra ord att ha som med i rubriken så kunde inte låta bli att spinna vidare på den tråden även idag      Kom på ännu ett oskrivet mål jag satte upp för några år sedan och det är att b...

Av Kimme Rosenqvist - 28 augusti 2016 16:02

Har haft rubriken till detta inlägg som jag tänkt skriva länge, länge, länge.... Ingen aning om bloggar fortfarande läses, men det är ju till största del för min egen del att skriva av mig så det kommer ett långt inlägg nu.   Mål, mål, mål och ...

Av Kimme Rosenqvist - 25 juli 2015 16:26

Ett inlägg på Facebook häromdan om Ryssland där jag kommenterade varför inte allt med detta "land" bojkottas? Närmst till hands är ju då sportevenemang då jag ju gillar sport. Men kom samtidigt att tänka på hur jag reagerat när jag var uppe som mes...

Av Kimme Rosenqvist - 4 maj 2013 09:05

Har nu "bott" i vårt västra grannland Norge fyra veckor. Bara positiv inställning hade jag då jag fick jobb här. Varit i Norge sedan barnsben alltså sedan träskidornas tid som pappa Bruno tjärade i garaget hemma. Visst har även jag gillat "Norgehisto...

Av Kimme Rosenqvist - 27 april 2013 11:28

Hallå alla där ute och de flesta i öster alltså "hemma" i Sverige. Hemma inom sitationstecken för att nu är Norge mitt hem . Åkte hit med snabba ryck då jag sökt ett jobb här och blev kontrakterad på två dagar. Valet var inte så svårt då bussjobbet...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards