Alla inlägg under april 2010

Av Kimme Rosenqvist - 30 april 2010 10:26

After my lines yesterday about the foreign girls leaving Engelholm with the last one Jennifer Telfer today the whole area arround Engelholm is sending tears from heaven. But as they say after rain comes the sun out again so I see it as a sign that they all come back soon again.

In the "Newspaper" you can read about the Swedish Team. http://hd.se/sport/2010/04/30/hand-i-hand-pa-vag-mot-em/

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 29 april 2010 22:12

Whitney was first to leave even if shes gone for a trip to Norway but no visit in Engelholm before traveling back to the states. Naoko left yesterday for going home to Japan. And tomorrow I will drive Jennifer to Svågertorp and then she go back to Canada. I hope soon that I can write to you that they are coming back for next season. But yet nothing is concrete. So I search for Sarah Brightman and Andrea Boccellis "Time to say goodbay" and feel a sadness   that the season 2009/2010 already is over. And all the questions taht pop up about how the next team will look like. For sure there will be some same nice girls and some will be new!

Thank you foreign girls for putting colour and joy   to our EVS and offcurse welcome back!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 28 april 2010 23:29

Såg bara sista minuterna av Landslagets träning i Rönnehallen. Men Tina berömde tjejerna för en bättre träning än tisdagens.

Tre p-böter utanför hallen som inte Rektorn på skolan rådde över så det blir till att kontakta Tekniska kontoret.

Lunch på Erikslund och inringning av en chaufför till. Min barndomskompis Ola ställde upp.

Solig och rolig färd till Sturup med Minni som kartläsare    och Andrea som reseledare . Största och viktigaste frågan bland tjejerna i minibussen var ifall de skulle få någon mat vid ankomsten i Polen? Klart ni får mat sa jag lugnande, men hade knappt avslutat meningen förrän det kom ett unisont: -DU HAR INTE VARIT I  POLEN MED VOLLEYBOLLEN ELLER HUR?

Och nu har de flugit   till Polen. Och jag hoppas de kom väl fram och att de utfodrades ordentligt   

http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=16906

Tillbaka norrut igen och kaffe hos Ola.

Hade planerat att ta ett litet styrkepass i "Ankans" gym. Där möttes jag av killarna från Div.1 laget så efter 40min styrketräning blev det 2tim bollträning ihop med detta härliga gäng  . Frågan är om jag kommer upp ur sängen i morgon?

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 28 april 2010 10:39

Tjejerna i Volleylandslaget håller antagligen som bäst på med träning i Rönnehallen. Men då den slutar kl.12.00 är det avfärd mot Sturup där jag kör den ena minibussen. Första etappen blir tuff ända till Erikslund (5km) för lunchstopp.

/Speakern

ps Hittade ni något i tidningen om denna landslagssamlingen?

Av Kimme Rosenqvist - 27 april 2010 20:52

Har kollat en timme av Damlandslaget i Volleybolls träning i eftermiddag. En träning som Landslagstränaren Tina CelinderNygren höll i tillsammans med Dave Egan Sollentuna.

  

När jag kom hjälpte självaste Sportchefen för Volleybollförbundet Torbjörn Johansson till med bollarna.

  

Sedan anslöt även Tinas assist Jonas Collbring.

  

Beata Donborg vilade lite på kudden mellan bollplockningarna.

  

Tjejerna verkade vara på topp och tom våran "Muck" var med och i morgon flyger laget till Puck!

  


Hörde också att NST:s Lennart Norlöv med fotograf varit där så då kommer det väl en rad i "Ryktarens vän" i morgon.

/Speakern 

Av Kimme Rosenqvist - 27 april 2010 14:39

Krsitian har ju åtminstonde lagt av just nu med sin tränarroll i Hylte Volley. Läs i Hallandsposten att han inte lämnat "tränarrollen" eller "lagbygge" helt och hållet:

http://hallandsposten.se/sport/volleyboll/1.780594-har-ar-wrethanders-nya-laguppstallning


Samtidigt har damlaget Hylte/Halmstad gjort klart med en passare: http://www.hyltevolley.se/include/mainpage/showarticle.asp?artid=4038

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 27 april 2010 12:20

Som jag skrev igår hade Fredrik Tågsjö varit på möte med Kommunen om nya hallen. Detta var inte första mötet utan vad jag förstår har Engelholms kommun lyssnat på många av våra önskemål med nya hallen. Bla att det blir högre i tak för att kunna spela internationella matcher i damvolleyboll. Från början var en ganska vanlig takhöjd inritad på 8m, men för internationella matcher krävs 9m. Såvida man inte vill söka dispens varje gång. Klubben har ju klargjort tidigare i år att en satsning mot Europa är på gång och nödvändig för att lyfta volleybollen (därför behöver taket lyftas ha ha). Som tillägg och kuriosa är att internationell takhöjd för herrvolleyboll krävs 12m.

Utlovade ju igår att ni skulle få skratta eller åtminstone lee vilket jag hoppas ni gör ofta när ni läser mina inlägg. Det som jag tror ni kommer att tycka är roligt är att jag har haft en ganska fel uppfattning i var ovanstående hall ska byggas. Jag trodde den skulle ligga närmst vägen som ni fått lite bilder på och därför har jag ju suckat och skrivit att det inte hänt något så fort jag åkt förbi där. Men det är alltså helt fel och den ska ligga längre in från vägen mellan befintliga skolbyggnader. Går alltså inte att se från vägen om det hänt något på marken. Där har jag nu varit och tagit en bild för att dokumentera att det faktiskt har gjorts något. Och inte som jag trott och skrivit ingenting. Har faktiskt varit där inne och vänt med bilen några gånger men inte sett eller fattat att det var platsen med stort P.

  

Men något jag inte trodde när jag var yngre för ung är jag ju fortfarande. Det var att det kunde vara skönt att erkänna fel som jag upptäckt kan vara som att smasha hårt eller blocka ner en boll i golvet. Speciellt i ett läge när det finns hopp om att bjuda på ett leende eller skratt är det oerhört befriande.

Något som också är glädjande det är att jag får positiva reaktioner på mina rader om att fortsätta blogga även under "lågsäsongen". Men som sagt bara för att det inte är serie så finns det mycket annat som händer. Och för en eller flera men framförallt Fredrik Tågsjö som ska kontraktera spelare och få ihop en trupp till hösten är det definitvt inte lågsäsong. Tränare för laget? Får och kan vi behålla Tina? Så därför fortsätter jag skriva och uppdatera för er som vill ha "lite" koll på EVS plus lite till. För även om jag skulle vilja ha koll på allt så är det en utopi, men jag har sagt det tidigare att ni gärna får delge mig saker som kan vara "matnyttigt". Härligt ord i mina öron.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 27 april 2010 02:19

Fått lite nya fakta om Landslagssamlingen som börjar idag tisdag 14-17. Förmiddagsträning på onsdagen innan avfärd till Polen som jag inte var säker på tidigare. Från EVS är det Lena Andersson, Minni Flemark, Sara Pettersson och Andrea Jacobsson. Läs mer här om Landslagets schema: http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=15999

Tackar Magnus Lilja för att du tipsade om denna länken!


Övrigt på nyhetsfronten är att Sportchefen Fredrik Tågsjö och Ordförande Bosse Ohlsson haft spelarmöte med Elittjejerna ikväll. Alltså berättat för dem om klubbens framtida planer och så klart frågat tjejerna om hur deras framtid ser ut. Hur utgången blev här får ni längre fram.

Fredrik har även haft möte med kommunen om den nya hallen som verkar bli bra enligt ritningarna.

Och tröjauktionen är avslutad: http://www2.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=98430&epslanguage=sv

Alltså är det en del som händer fast säsongen är slut så jag tänker fortsätta skriva till er ifall ni vill? Sen börjar ju beachsäsongen och har vi tjejer igång där kan det ju också vara kul att få reda på. Hallbygget ska ju dokumenteras såklart och där kommer jag inom kort att skriva ett separat inlägg om just den ha ha, för ni kommer att skratta gott.

/Speakern 

ps Ska byta profilbild, men sist fick jag göra om nästan alla inställningar för att det krånglade så det får bli en regning dag med gott om tid och tålamod =)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards