Alla inlägg under december 2009

Av Kimme Rosenqvist - 31 december 2009 11:30

Känns inte som 10år sedan det skulle firas in ett nytt århundrade, men så är det iaf. Igår natt var det fullmåne som lyste upp det tunna snötäcket som finns kvar här i Lerbäckshult så det skulle med lätthet kunna gå att promenera eller åka skidor utan pannlampa. Hoppas det blir en lika klar Nyårs natt så att vi får fri sikt in i år 2010. Väl där blir det med Volleybollögon sett först ett GP i Katrineholm som jag kommer att åka till. Efter det är det andra halvan av serien som ska färdigspelas med ett finalspel som mål.

Om jag inte gjorde det igår gör jag det nu eller så blir det en gång till, men oavsett önskar jag er ett GOTT SLUT OCH ETT GOTT NYTT ÅR!

/Speakern   

Av Kimme Rosenqvist - 30 december 2009 10:46

En gång i veckan står det Tennis på schemat för mig och Krister. Så de passar det ju bra att jag önskar alla ett Gott slut på 2009. Samtidigt som jag om en stund slår en stenhård rak backhand för ett Gott Nytt År! Hoppas på ett bra och kul 2010 med mycket folk på matcherna och besökare här på bloggen.

Kramelikram på er   

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 29 december 2009 23:43

Polskorna vann mot ett Danskt lag på förmiddagen. Men i eftermiddag blev det ny 4-0 förlust även om de var väldigt nära att knipa ett set och tror de hade 23-21, men EVS tjejerna knöt nävarna och tillät sig inte släppa ett enda set ens för att vara gästvänliga. Efter tre dagars träning och spel återstår en gemensam träning i Nyhemshallen kl.09.00-12.00 Därefter lunch och transport till Sturup. Vi tackar för besöket och EVS har blivit inbjudna till Polen även nästa år.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 29 december 2009 13:39

Ett - Hej Åsa av mig från läktaren och Åsa Eriksson nedanför vänder sig om och bilden talar ju för sig själv. Åsa sa visserligen ingen ny bloggbild, men kunde inte  låta bli att förmedla den då jag tycker den är himla bra.

  

Leende smittar av sig   

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 29 december 2009 09:33

Svensk Volley håller på att färdigställa sin nya hemsida så gå in och kolla. Startsidan gillar jag skarpt. Men de är inte helt färdiga så innan ni ger kritik får ni avvakta. http://volleyboll.idrottonline.se/

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 28 december 2009 23:05

Ingen koll på den gemensamma träningen som lagen hade mellan kl.09.00-12.00 Men efter en sönderslagen kaffekanna, kokt ett par kannor i en annan kaffebryggare startade träningsmatchen strax efter 16.30 Även idag vann Engelholm utan större ansträngning trots att Polskorna stretade emot så gott de kunde. Ett par gånger fick #9 i Czesteochowa in ett par riktiga kanon smashar och hon är bara 17år. Catrin Dudarenko förstärkte deras lag och var ännu bättre idag. Engelholm spelade runt på sina spelare och libero Ida Arvidsson skötte sig bra. Liberon Lena Andersson skickar vi en krya på dig hälsning som ligger hemma sjuk.

I morgon förmiddag kommer ett Danskt lag för att möta Polskorna kl.09.00-12.00 Och på em efter uppvärmning kl.16.00 spelar EVS igen mot Polskorna.

Varmt välkomna

/Speakern 

Av Kimme Rosenqvist - 28 december 2009 23:02

För er som är konfunderade över hälsningsfraser kan jag rekomendera följande artikel: http://hd.se/skane/2009/12/28/halsa-ratt-i-hogtidsdjungeln/

Om den ger er bättre hälsa eller ni hälsar bättre vet inte jag för det beror på er själva?

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 28 december 2009 09:12

NST/HD har en artikel om de lokala lagens insatser under hösten. EVS betyg kan du läsa här: http://hd.se/sport/2009/12/28/engelholms-vs/


Örkelljungas Herrar har också fått betyg: http://hd.se/sport/2009/12/28/orkelljunga-vk/


/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards