Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Kimme Rosenqvist - 10 maj 2010 22:38

Såg en film där slutorden var precis som min rubrik. "Liten insats gör stor skillnad"! Denna film handlar om Jacob Andren som vid åtta års ålder samlade in pengar tillsammans med andra barn världen över. Detta för att ge bidrag så en regnskog kunde bevaras. Tjugo år senare åker han för att se var hans regnskog finns. Om ni inte sett den så rekomenderar jag den varmt.

 http://svtplay.se/v/1987613/dokumentar__jag_kopte_en_regnskog 

Ni tycker kanske det är långsökt att jämföra att ge bidrag till en regnskog med att hjälpa till i en förening som EVS. Men se bakåt tjugo år och var klubben var då? Se att din insats idag kanske skördar framgångar om tio, femton eller tjugo år framåt.

Och speciellt alla som gjort något för EVS under tidigare säsonger eller den närmst gångna oavsett vad det är vill jag tacka. Vet att många fler säkert ropar tack för hjälpen i kör bakom mig, men just att säga det där enkla tacket som betyder så mycket är viktigt. Om det är att gå att fylla på min vattenflaska under matcherna, vara bollrullare, föräldrar som kör barn eller hjälper till i kafeterian ja listan kan göras lång. Men den riktar sig till alla och hoppas att ni känner er värdefulla och betydelsefulla  . Om inte så hör av er istället för att gå och muttra   så fixar jag ett tack till er eller en kram om ni så vill  

/Speakern  

Av Kimme Rosenqvist - 10 maj 2010 14:59

Jag betalar tv-licens och vågar därför också kritisera "public-sevice"! Vad jag också förstår är varför många inte betalar. Sportspegeln söndag börjar med de första 10min att ha ett snyftigt tyck synd om  reportage med Marion Jones. Löperskan som ljög i många år om sin doping, men till sist erkände och fick skaka galler. Nu vill hon "ge tillbaka" och satsar på en basket karriär. Men varför uppmärksammar svt detta och underbetonar att hon ska få en andra chans! Men den eller de som inte fick en första chans för att Marion dopade sig? Har de fått möjligheten till sin första chans?

Detta vill inte jag betala tv-licens för. Det finns så många fler som kämpar ärligt utan fusk och knappt får någon uppmärksamhet. SM-Guld till Spader Dam som tog tredje raka guldet i Bowling och sammanlagt har laget tagit tio SM-Guld.http://hd.se/sport/2010/05/10/10x10-guldhattar-for-spader-dam/ Flera i laget med anknytning till Engelholm. Detta är bara ett exempel på vad jag hellre skulle vilja se för mina licenspengar. Stort GRATTIS till SM-Guldet Spader Dam, fast ni spelar ju som "Ess"!

Vad har ni för åsikter och tankar mina kära läsare? Kommentera gärna   

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards