Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Kimme Rosenqvist - 22 maj 2010 15:08

De blågula tjejerna och killarna kommer till sina matcher ikväll mot Slovenien respektive Holland naggade av förlusterna igår. Men det gör även motståndarna, så räkna med fyra taggade lag ikväll kl.20.00 som jagar en första vinst i sina EM-kval.

Länk till "hotline" för Tjejerna-Slovenien

http://www.cev.lu/mmp/online/website/main_menu/volleyball/european_championships/137/141/1563/3641/5608_EN.html

Killarna-Holland

http://www.cev.lu/mmp/online/website/main_menu/volleyball/european_championships/137/141/7643/7655/5600_EN.html

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 22 maj 2010 01:26

Tänkte först att jag inte skulle skriva om denna nattliga stund framför tv:n, men inslaget i programmet Sverige fick mig att ta beslutet att skriva. Det handlade nämligen om en passionerad kaffeälskare en "Barista" som pratade om kaffe som konst.

Ska börja med en härlig, rolig och lite smågalen   händelse men som när jag tänker på den får mig att le och känna glädje. Det är från mitt föräldrarhem men efter jag flyttat så det är mamma som berättat den för mig. Som många speciellt den äldre generationen eller kanske även yngre gjorde/gör. Är att dricka kvällskaffe och då menar jag runt 21.00 tiden. Denna kväll på Ljunggatan 7 i Engelholm hade klockan passerat drygt 22.00 och mamma och pappa (frid över hans minne) hade lagt sig. Pappa som ofta eller mera rätt sagt alltid somnade mindre än 2min efter han lagt huvudet på kudden. Utropar efter 30sek i ryggläge -Men mamma vi har ju inte druckit kvällskaffe?  

Mamma hinner nog inte ens svara förrän pappa skuttar ner för trappan för att 10-12min senare komma upp med kaffe till dem att dricka!  

Om det beror på gener eller att jag också har adress med en sjua i vet jag inte, men klockan hade definitivt passerat både 21 och 22 ja tom 01.00 när jag kände för att koka kaffe. Så det gjorde jag och när jag tryckt på "publicera" knappen ska jag ta min påtår.

En gammal tv serie om en radioreporter Jack Killian "En röst i natten" avslutade alltid sina program med "Goodnight America, where ever you are". Men det tänker inte jag utan jag ändrar till: Godnatt vänner och läsare av bloggen var ni än är!

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards