Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Kimme Rosenqvist - 17 maj 2010 14:13

Troligen vet ni följande redan att Jonas Håård slutar som Tränare för Örebros Elitdamer. Ronny "Jonne" Johansson ursprungligen från Åstorp har varit i Örebro tidigare tar över. Och jag såg även honom på en stol bakom Tony Westmans Danmark i lördagens landskamp. Läs mer på Örebros hemsida: http://www2.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=471197


I Sollentuna blir det på Damsidan ingen förändring då Dave Egan tar ett år till. Just nu är han med Tina CelinderNygren och hjälper till med landslaget. Sollentunas artikel om Dave hittar du här: http://www.sollentuna-vk.com/svkwebp/index.php?option=com_content&task=view&id=1753&Itemid=1

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 17 maj 2010 13:56

Gjorde en genomgång i början av säsongen på Elitklubbarnas hemsidor och framförallt damernas. Mycket dåligt uppdaterat var det förutom några som meddelade sig för omvärlden. Och jag hoppas fler inser vikten av att uppdatera sina hemsidor. Då tidningar/media och tom Ola Olofsson på hd.se uttrycker sig att "Volleybollen är en marginalsport i Sverige" då är det viktigt att "VI" sopar rent framför våra dörrar. Våra egna hemsidor rår vi över och måste som sagt uppdatera dem innan vi gapar på media. Behöver inte vara långa krönikor utan ett resultat strax efter varje match är en bra början. Att det inte heller behöver vara superfina hemsidor utan som sagt att hålla dem uppdaterade är prio 1!

Som sagt jag ska hålla ett öga på "er" och nu börjar ju en hektisk tid med alla spelarbyte och tränare i alla klubbar. Detta är det många som är nyfikna på att få reda på. Jag är absolut ingen demonskribent som hittar eller hör allt så jag behöver hjälp och är som sagt tacksam för tips och nyheter: kimme.rosenqvist@yahoo.se

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 17 maj 2010 01:07

Söndagens "lir" var den sista inomhus med Goa Gänget och roligt som vanligt trots 0-4 i set till laget på min sida. Nätet var/blev lite högre än vanligt trots det var en decimeter under herrhöjd. Och då kom jag osökt att tänka på ett lag med Engelholmsanknyting som vunnit sin div.2 serie och spelar i div.1 till hösten. Laget heter nämligen "Sänk nätet" som Magnus Lilja spelar i. Det gäller Korpserien uppe i Linköping. Magnus var med en söndag i Goa Gänget och är en stor EVS-supporter, plus att han hjälper mig med volleyinformation. Tack och grattis!

Division 2
Lag Spelade matcher  Setskillnad  Poängskillnad  Matchpoäng 
Sänk Nätet1220 - 8523 - 41729
Tannefors VBK1217 - 10496 - 43425
VTI1217 - 15516 - 50924
Kåken1213 - 16468 - 48818
Postens IF125 - 23384 - 5396

Kuriosa från denna sista inomhuskväll är att det pratades lite om svårt att acceptera den analkande åldern på/i kroppen men inte i knoppen  . Då måste jag citera min far Bruno (frid över ditt minne) som sa:" -Jag är inte gammal, bara lite äldre!"  Eller som Marie.B uttryckte sig när vi talade om att det gör lite ont här och där ibland: - Det går lättare att ha lite ont när vi lirar tillsammans!

Vi ska försöka få bra väderförhållande   på söndagar framöver mellan kl.18-20 så vi kan lira beachvolley   istället. En och annan korv kanske det även grillas dessa söndagar.

Alltså är detta ännu en anledning till att hålla liv i bloggen över sommaren så ni kan uppdateras om Goa Gänget. Och hörde förresten rykten om att det går ett Veteran VM i Italien nästa eller nästa år igen.

/Speakern


Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards