Direktlänk till inlägg 19 december 2012

All publicitet är reklam?

Av Kimme Rosenqvist - 19 december 2012 11:47

"All publicitet är reklam" hörde jag Bert Karlsson säga för många år sedan i samband med negativa rubriker på löpsedlarna angående Skara Sommarland.

Och det tål ju att tänkas på ifall det är så i alla lägen eller ej?


Eftersom jag vurmar väldigt mycket om Volleyboll och människorna i och runt den är det just "negativa" artiklar som jag undrar om de rentav ger något positivt åt sporten eller ej?

För efter många år då inte bara jag utan många med mig försöker nå ut med mer volleyboll i media så har den senaste tiden faktiskt en hel del skrivits och hör och häpna fått utrymme i Svt Sporten.

Det handlar om olika oberoende händelser som det skrivits om som jag noterat under hösten och det är följande; Uppsägning av ett proffs där människan/spelaren inte behandlades riktigt korrekt/humant enligt mig utav Örkelljunga . Det satsades pengar på matcher utav Vingåkers egna spelare fast där synden straffade sig själv då de förlorade sin insats. Ligacupens första damfinal blev WO för att Lindesberg redan skickat spelare på jullov. Men värst av allt är Sollentunas Damlagstränare Daniel Glimvert som handgripligen gav sig på en fotograf i Gislaved i lördags. Glimvert jobbar även på Riksidrottsförbundet och har även blivit polisanmäld för misshandel av Värnamo Nyheter!


En anledning till att jag varit/är så passionerad över denna sport är just att det avgörs på varsin planhalva utan fysisk kontakt mellan spelarna och att det i de flesta fall avgörs för att det ena laget spelar bättre än motståndarna på andra sidan nätet.

Visst har det slängts lite gliringar genom nätet till motståndare och funnits upprörda känslor mot domarna, men i det stora hela har även denna gentlemannamässiga sport avspeglat sig vid sidan av plan och det har funnits en härlig familjär stämning inom och mellan klubbarna.

Så frågan är:

Har de nämda rubrikerna ovan givit bra reklam för volleybollen eller enbart dålig publicitet?


/Speakern, Supportern, Busschauffören, Tavelinramaren, fd Spelaren o den helt vanliga människan   


 
 
Ingen bild

Joel

19 december 2012 13:07

Det är så tråkigt med "tränar attacken". Dels att det får ske, men också att när det hänt att inte klubb och faktiskt förbund snabbt tar avstånd från denna person och verkligen visar att detta är inte ok.
Själv blir jag ganska upprörd av det hela, just för att man arbetar med att försöka värna om denna underbara sport och att vara mån om så väl egna lag som motståndare. Nu vet jag inte allt om händelsen i Gislaved, bara det som är skrivet i media och det hela kan vara förstorat, men tycker samtidigt om någon gör utfall på det sätt som nu denna tränare gjort så ska man inte ha något med sporten att göra. Det förstör så väldigt mycket och att komma och be om ursäkt efteråt kanske är stort för personen i fråga, men att ens situationen uppstått är stort nog.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kimme Rosenqvist - 30 augusti 2016 11:07


  Foto: Fredrik Lövgren   Mål märkte jag är ett så himla bra ord att ha som med i rubriken så kunde inte låta bli att spinna vidare på den tråden även idag      Kom på ännu ett oskrivet mål jag satte upp för några år sedan och det är att b...

Av Kimme Rosenqvist - 28 augusti 2016 16:02

Har haft rubriken till detta inlägg som jag tänkt skriva länge, länge, länge.... Ingen aning om bloggar fortfarande läses, men det är ju till största del för min egen del att skriva av mig så det kommer ett långt inlägg nu.   Mål, mål, mål och ...

Av Kimme Rosenqvist - 25 juli 2015 16:26

Ett inlägg på Facebook häromdan om Ryssland där jag kommenterade varför inte allt med detta "land" bojkottas? Närmst till hands är ju då sportevenemang då jag ju gillar sport. Men kom samtidigt att tänka på hur jag reagerat när jag var uppe som mes...

Av Kimme Rosenqvist - 25 maj 2013 14:14

Så har det gått sju veckor sedan jag började jobba i Norge och första lönen har kommit, äntligen   . Trafiken är ofta ett samtalsämne som väcker känslor   eller hur? Att infrastrukturen är eftersatt här i Norge är väl knappast någon slående nyhet. ...

Av Kimme Rosenqvist - 4 maj 2013 09:05

Har nu "bott" i vårt västra grannland Norge fyra veckor. Bara positiv inställning hade jag då jag fick jobb här. Varit i Norge sedan barnsben alltså sedan träskidornas tid som pappa Bruno tjärade i garaget hemma. Visst har även jag gillat "Norgehisto...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards