Alla inlägg under november 2009

Av Kimme Rosenqvist - 16 november 2009 22:51

Varit på utfärd idag så inte varit på någon träning eller fått tag i annat matnyttigt att skriva om Volleyboll el EVS.

Varit uppe i Fjollträsk men inte längre stund än nödvändigt o ingen tid över att leta upp något intervju offer.

Hade en önskan att hinna, men avslöjar inte vad o vem....

Nu taggar vi upp för Svedala borta på onsdag o Elverket hemma på söndag YEEAAHHH!

/Speakern  

Av Kimme Rosenqvist - 15 november 2009 22:36

Ja säger bara oj vad skoj!

Goa Gänget blev 8st idag WOW!

Så vi lirade på hela planen idag. O efter 30år hade vi en som gjorde comeback på Volleybollplanen.

Arne Ekstrand som en gång i tiden var med att dra igång Engelholms Volley Töser.

Tror han fick mersmak o återkommer.

Mina nya skor jag nämde tidigare i veckan som jag invidgde på tennisplanen funkade mycket bra o jag fick till ett par försök till ansats o hopp vid smash. Lyfte inte många mm men ett skutt framåt hi hi...

Tack alla i Goa Gänget för jag får vara med o att det blir ett roligt avslut på helgen med positiv energi inför kommande vecka!

/Kimme

Av Kimme Rosenqvist - 15 november 2009 15:15

Svenska Cupen för damer är avgjord efter 3 jämna set vann Lindesberg med 3-0 över Sollentuna.

Matchfakta:

http://www.volleyboll.se/result.aspx?WCI=wiResults&WCU=2490552

I herrarnas match e det match mellan Tierp o Habo som börjar 15.30

o den kan du följa på Hotline:

http://www.volleyboll.se/hotline/

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 15 november 2009 14:59

De e ju faktiskt en månad sedan jag öppnade min blogg o la upp mitt första inlägg Skrattande

Kom på det lagom nu när 3 kaffet runnit ner.

Firar senare ikväll med lite Volleyboll med "Goa Gänget" kl.20 i lilla Ankan.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 15 november 2009 12:32

Igår var sämsta besökssiffran sedan jag öppnade bloggen Gråter

Vet ju att det varierar o speciellt som det just nu känns väldigt långt mellan EVS matcher.

En hel vecka till ska vi behöva vänta för att få se våra stoltheter såvida inte det körs till Svedala på onsdag, närmsta bortamatchen.

Själv har jag jobb som hindrar mig vilket grämer mig!

Ett hett derby spelas på tisdagen då Gislaved tar emot Hylte/Halmstad.

O på onsdagen spelas resterande matcher så omg.4 blir komplett.

/Speakern

EVS
Av Kimme Rosenqvist - 15 november 2009 01:06

Jag undrar hur det står till med Sollentuna?

Hylte/Halmstad  vann hemma efter 5 set. I Svenska Cupen under lördagen spelar lagen 5 set igen men Sollentuna drar längsta strået. Därmed spelar Sollentuna final mot Lindesberg på söndagen.

EVS tvålade till Hylte/Halmstad i onsdags med 3-0 hmmm....

Någon mer än jag som undrar?


I herrarnas matcher läste jag att ÖVK spelat bland det bästa försvar o block men förlorade ändå mot Tierp 13-15 i avgörande.

Habo vann andra semifinalen mot Vingåker.

O i Habo har vi ju Filip Mulder EVS uppfostrad o Claes Svensson som varit tränare i EVS.

O Per Åkerstedt född det nobla året 1966 i laget gör ju att jag kanske inte skulle lagt av så tidigt el lagt på mig så många kilo Skrikandes

Läs mer på:

 http://www.volleyboll.se/t2.aspx?p=707600&x=1&a=1181225

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 13 november 2009 04:20

Att NM blir i Finland vet ni redan men här är hd.se artikeln:

http://hd.se/sport/2009/11/13/nm-resa-foer-evs/

Fast exakt plats/stad skrev jag nog aldrig, Somero alltså!

/Speakern

EVS
Av Kimme Rosenqvist - 13 november 2009 00:05

Efter matchen kom Saras mamma fram o hälsade med ett stort härligt leende Skrattande

Oj sa jag har ni kört ända från Hestra en onsdagskväll? WOW!

Underbart tycker jag o ville nämna det o letade bland foto för att se om Sara hade något, men då hittade jag Marta Slodnik på bild med Sara o då slår hon nog dig mamsen i tävlingen långväga publik även om hon var hos Ewcia i Halmstad. Kul ändå o varmt välkomna igen o hoppas ni kom hem lugnt o säkert?

Bilden från Guldbanketten i våras som vi gärna vill uppleva igen eller?

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards