Alla inlägg den 11 november 2009

Av Kimme Rosenqvist - 11 november 2009 22:51

22.15 la hd.se ut en artikel på webben.

Kanon o trots mitt "gnällande" på dem tidigare lägger jag länken till artikeln här o berömmer:

http://hd.se/sport/2009/11/11/bredden-bakom-tredje-raka-segern/

/Speakern

EVS
Av Kimme Rosenqvist - 11 november 2009 22:05

Engelholm första sexa Naoko Hashimoto pass, Jennifer Telfer o Gabrielle Andersson centrar, Sara Pettersson o Whitney Turner vänster o Andrea Jacobsson höger. Libero Lena Andersson.

Det som ändrades under matchen var att Minni Flemark tog Gabrielle Anderssons centerplats. Ida Arvidsson gjorde några inhopp varje set o några bollar i slutet av 3:e set fick Nellie Fredriksson göra ett kort inhopp.

Efter en trevande o jämn inledning tog EVS över helt o tog första set med 25-13.

Några enkla misstag o ett kämpande Hylte/Halmstad gjorde att gästerna fick lite fler poäng i andra som slutade 25-20.

I tredje var det heller inte mycket snack om saken o det slutade 25-14 o matchen var över på 64min.

Bäst i Hylte/Halmstad som fick fina blommor från Bellis Interflora i Engelholm var Kelly Verboom o i EVS fick Jennifer Telfer ta emot lika fina blommor. Jen var oxå poängbäst i hemmalaget med 16p.

Nu är Engelholm åter i serieledning om än delad med Örebro.

Läs mer statistik här:

 http://www.volleyboll.se/result.aspx?WCI=wiResults&WCU=2377485

/Speakern


EVS
Av Kimme Rosenqvist - 11 november 2009 20:17

EVS vann väldigt odramatiskt med 3-0 över Hylte/Halmstad.

Engelholm känns stabilt o Hylte/Halmstad e lite tunna, men kämpar väl.

Återkommer senare med mera matnyttigt.

Måste plocka ihop utrustningen!

/Speakern

EVS
Av Kimme Rosenqvist - 11 november 2009 14:06

En artikel om Volleyboll på hd.se o första sidan oxå! Tack o bock!

Länkar till den här så kan ni läsa om vad Ewa Kalinowska har att säga inför kvällens möte:

http://hd.se/sport/2009/11/11/den-haer-bilden-vill-evs-slippa-i/

Men kolla på bilden till artikeln där EVS fenomenala Libero Lena AnderssonCool visar musklerna o vänder Kalinowska ryggen!

O på tal om HD vet ni väl att går in 2 för priset av en med HD-Passet Skrattande

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 11 november 2009 02:09

Nu har det äntligen blivit dags för hemmamatch i Engelholm igen!

Att tjejerna är taggade såg jag ju redan i måndags på deras träning.

Dessutom får jag ännu mer av den känslan när jag ser hur de peppar varandra på "Fejjan" = Face Book Tungan ute

Ett extra tändningsmedel är ju att Ewa Kalinowska kommer att finnas på "fel" sida nätet.

O även om jag absolut inte har något emot henne så tror jag det är många som vill kunna säga efter matchen att:

"Its your loss".

Man lämnar ju inte ett GULD lag i Skåne för att komma tillbaka från fel sida Åsen o försöka sno poäng!

Vad tror ni kära trogna läsare?

Tagga upp o skriv lite kommentarer om vad ni tycker o tror om mötet i morgon!

Det jag tycker är positivt o hoppas på är ju mycket publik!

Dels hemma publik men även många borta supportrar då det ju inte är så långt mellan lagen, speciellt inte de fansen som kommer från Halmstad. Fast de kanske hellre hejar på Andrea Skrattande

Matchdag som sagt!

Kl.19.00 hälsar jag o EVS alla VARMT VÄLKOMNA för att få mycket ljus i själ o hjärta en mörk november kväll!

Rönnehallen!

/Speakern

EVS

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards