Alla inlägg under november 2009

Av Kimme Rosenqvist - 11 november 2009 02:09

Nu har det äntligen blivit dags för hemmamatch i Engelholm igen!

Att tjejerna är taggade såg jag ju redan i måndags på deras träning.

Dessutom får jag ännu mer av den känslan när jag ser hur de peppar varandra på "Fejjan" = Face Book Tungan ute

Ett extra tändningsmedel är ju att Ewa Kalinowska kommer att finnas på "fel" sida nätet.

O även om jag absolut inte har något emot henne så tror jag det är många som vill kunna säga efter matchen att:

"Its your loss".

Man lämnar ju inte ett GULD lag i Skåne för att komma tillbaka från fel sida Åsen o försöka sno poäng!

Vad tror ni kära trogna läsare?

Tagga upp o skriv lite kommentarer om vad ni tycker o tror om mötet i morgon!

Det jag tycker är positivt o hoppas på är ju mycket publik!

Dels hemma publik men även många borta supportrar då det ju inte är så långt mellan lagen, speciellt inte de fansen som kommer från Halmstad. Fast de kanske hellre hejar på Andrea Skrattande

Matchdag som sagt!

Kl.19.00 hälsar jag o EVS alla VARMT VÄLKOMNA för att få mycket ljus i själ o hjärta en mörk november kväll!

Rönnehallen!

/Speakern

EVS
Av Kimme Rosenqvist - 10 november 2009 16:07

Har genom årens lopp både skojat om men även i många fall allvarligt menat att materialet på utrustningen har betydelse.

O ännu en gång har jag fått rätt o det för bara ett par timmar sedan när jag "spelade" tennis.

Inhandlade nämligen nya skor precis innan o oj vilken skillnad Skrattande

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 10 november 2009 16:00

Fick ju en kommentar när jag skrev om var finalen skulle gå att ett hett tips var Finland med signaturen Oraklet.

Finalen i Nordiska Mästerskapen som EVS tjejerna tog sig till genom att slå 2 Danska lag o ett Norskt i Köpenhamn kommer att spelas i Finland!

Sista helgen i januari 2010.

Läs mer:

http://www.volleyboll.se/t2.aspx?p=707600&x=1&a=1180942


Herrarnas final ska spelas i Sollentuna.


/Speakern


Av Kimme Rosenqvist - 9 november 2009 22:15

Idag hade jag full koll, Volleyboll Skrattande

Den var rätt bra va?

Var på EVS träning ikväll o lite men ändock lite delaktig (fånga bollar).

Lite som det brukar heta i andra sammanhang inför stora mästerskap o matcher.

STÄNGD TRÄNING!

Så kan jag inte avslöja så värst många detaljer då "pressen" var "portade".

Fast att tjejerna är taggade för att göra omg 3 fullständig o befästa en plats i översta skiktet i tabellen står klart.

Hårda smaschar, precisa pass, block o luriga servar fick jag se mycket utav.


EVS - Hylte/Halmstad på onsdag 11/11 19.00 i Rönnehallen

Bar o ungdomar under 16år Gratis entre

Övriga 60:- om du inte har HD-Passet för då e det 2 för priset utav 1  Skrattande

/Speakern


EVS
Av Kimme Rosenqvist - 9 november 2009 16:51

Träningen jag skulle varit på i fredags vet ni ju att jag missade pga dålig koll.

Men idag har jag kollat att det är träning i Nyhemshallen 18-20.

Återkommer med kommentar efteråt.

/Speakern

EVS
Av Kimme Rosenqvist - 8 november 2009 16:39

Fyra utav fem matcher i Damernas Elitserie har spelats i helgen.

Inga jättesensationer bland resultaten.

Örebro tvålar till Elverket med 3-0 o  släpper bara till 15, 16 o 23 på 64min.

Det e väl som vi kunnat läsa tidigare att Elverket har ett hemma lag o ett bortalag med med mindre kapacitet.....


Gislaved tappar stort de 2 första seten, men rycker upp sig o fixar en poäng genom att vinna set 3 o 4. I femte tar Katrineholm bonuspoängen genom 15-11.


Lindesberg gör som Katrineholm fast hemma mot Falköping. Vinner de två första forlorar set 3 o 4 men vinner avgörande.


Sollentuna vann hemma med 3-0 mot Svedala.


Så här ser den haltande tabellen ut innan den blir komplett med sista matchen i tredje omgången på onsdag.

O ni vet vilka som spelar då!

Kl.19.00 i Rönnehallen EVS tar varmt emot Hylte/Halmstad med mycket taggad publik!

Tabell
 LagMVF+/-P
1Örebro3309-28
2Sollentuna3218-56
3Katrineholm3218-56
4Engelholm2206-25
5Lindesberg3217-55
6Elverket3125-74
7RIG Falköping3125-83
8Hylte/Halmstad2113-52
9Gislaved3034-92
10Svedala3032-91


/Speakern



Av Kimme Rosenqvist - 6 november 2009 22:04

Efter en skön promenad här på Åsen o lite coola ner (vilket tar minst lika lång tid som promenaden) begav jag mig  ut ur skogen o ner för berget vid 18.00

Mitt mål var att kolla EVS tjejernas träning som jag trodde började 17.30

Men väl inne i Rönnehallen var det tomt sånär på några som dukade upp en liten läktarkiosk.

Insåg då att det var nog Äliba sket som skulle ha korgbolls match. (Förlåt Äli men särskrivningen är avsiktlig) Cool

Jaha, men kanske de är i Nyhemshallen?

Provade ringa Ass Coach Jonas, men inget svar.

Ringde Minni o jag frågade om de slutat tidigare?

- Vi slutar alltid 17.30 på fredagar!

- Jaha säger jag förvånat, men börjat ni inte halv sex?

- Nej vi börjar alltid halv fyra på fredagar säger Minni!

Snacka om dålig koll av mig, men det bjuder jag på o hoppas ni fått ett leende o att jag antagligen inte glömmer detta fler gånger.

Lite frågor till ställde jag o Minni hon var inte ledsen över spelledigt i helgen.

- Förra helgen spelade vi ju så det räcker för denna helgen oxå!


Så något mer uppsnack i inlägget inför nästa hemmamatch blir det inte idag!

/Speakern


EVS
Av Kimme Rosenqvist - 6 november 2009 13:30

För att kunna göra bästa möjliga jobb som speaker skulle jag vilja stå mellan läktarna där uppe.

  

Bästa möjliga överblick av planen (så jag kan hjälpa dommaren) o har närkontakt med hela publiken.

Problemet är att det är ett hål där.

  

 En enkel träkonstruktion skulle fungera. Om någon e intresserad av att sponsra dessa reglar eller har någon annan bra lösning är välkommet.

Vi ska ju ha i åtanke att förhoppningen är ju en "NY" hall om ett år, så det ska ju inte vara för dyrt.

Dessutom måste den vara portabel o tas bort efter matchen så att rullväggen kan användas.

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards