Alla inlägg den 29 november 2009

Av Kimme Rosenqvist - 29 november 2009 23:28

All reklam e bra reklam har jag hört Bert Karlsson säga   

Så några minuter Dam Volleyboll på Sportspegeln söndag kväll får väl räknas som bra reklam för Volleybollen.

Sen utan att alls fundera på att trampa Elverket på tårna eller kritisera erat jobb för att hålla klubben kvar i Eliten.

Måste jag ändå ställa frågan om det hade gjorts ett likadant reportage ner till Skåne ifall det krisat hos regerande Mästarinnorna som inför denna säsongen tappade 7 spelare?

Men som fått ihop ett lag o endast tappat 2 set o 1p av 18 möjliga på de första sex omgångarna!

Plus att det är roligare o bättre reklam att fokusera positivt än på kris! 

Men slutar med Magnus på Volleykanalens ord: "Mer Volleyboll till folket" och jag lägger till: "Mer folk till Volleybollen"

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 29 november 2009 22:58

Så har de gamla knäskydden fått göra comeback.

  

O som vanligt hade vi roligt o var hela 7st ikväll.

O svitt det blev jag oxå som vanligt

Även om Silva trodde jag doppat tröjan i vatten innan?

Laget jag tillhörde vann ju inte helt oväntat  

Släppte lite på skärpan efter 3 set o lät andra laget vinna 4:e.

Det är ju ändå 1:a advent o vill ju att de ska gå hem med positivitet i sinnet!

  

Ingela stretchar efteråt.

/Speakern



Av Kimme Rosenqvist - 29 november 2009 19:03

Katrineholm hade ledning med 2-0, men Örebro vände o kvitterade till 2-2.

I skiljeset om vem som skulle segra o ta hem extra poängen vann Katrineholm 15-13.


I herrarnas serie vann Örkelljunga 3-0 hemma mot Tierp.

Samma siffror förlorade Hylte hemma mot Sollentuna.

Vingåker förlorade 1-3 hemma mot Falkenberg.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 29 november 2009 17:24

Örkelljunga tog första set hemma mot Tierp 25-22

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 29 november 2009 17:18

Elverket tappade första set hemma mot Gislaved, men vände sedan o vann 3 raka fast jämna set. 3-1 (21-25, 25-22, 25-23, 25-21)

Därmed lämnade de 8:e platsen till Hylte/Halmstad o ligger på 7:e men med samma poäng som Gislaved.


Katrineholm vann de två första seten men precis nu har Örebro tagit hem tredje set.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 29 november 2009 15:31

Gislaved har tagit första set borta mot Elverket

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 29 november 2009 10:21

Redan nu börjar jag ladda för Volleyboll med Goa Gänget ikväll kl.20.00

O speciellt intressant hur det ska gå i comebacken för mina trotjänare till knäskydd ?

Kommer de att få mig att "graciöst" slänga mig efter någon boll?

Kommer de klara av belastningen vid en eventuell kollision med golvet?

Hur kommer mina med o motspelare reagera?

Hur kommer de att dofta efter en stund?

Många frågor som jag hoppas få positiva svar på ikväll!

/Speakern soon in action

Av Kimme Rosenqvist - 29 november 2009 10:00

Engelholm leder serien oavsett vad som händer i de 2 matcherna som färdigställer omgång 6 i Damernas Elitserie i dag.

Elverket tar emot Gislaved där Elverket måste vinna om de inte vill stanna kvar på 8:e platsen. Gislaved kan oxå klättra från 6:e till 5:e.

Men Katrineholm som tar emot Örebro får nog räknas till den mest intressanta matchen idag.

O det kan säkert bli en riktigt bra o spännande match där bägge lagen garanterat vill hänga med i toppen.

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards