Alla inlägg under december 2009

Av Kimme Rosenqvist - 16 december 2009 09:03

Tre ord med nästan liknande uttal. Därför ska jag klargöra för er som kanske funderar om det är jag som lagt bud på SAAB. Men det är inte så och vad jag vet inte heller någon Volleybollanfallare. Utan en sportbils tillverkare som heter Spyker, jag är Speakern och anfallare i Volleyboll kallas Spiker   

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 16 december 2009 08:34

Vid halv två inatt regnade och slaskade det, men nu på morgonen blev jag väckt av en traktor som plogade. Tänkte att det var mycket skrik för så lite ull som kärringen sa när hon klippte grisen. Men det har kommit en decimeter som gör skogen otroligt vacker.......

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 15 december 2009 22:51

Ursäkta väntan på svar, men hade ingen mailadress till dig så jag skriver här:

Fick en fråga om hur följande var möjligt efter att "konfunderad" sett bilden till artikeln i NST efter Lindesbergs matchen: http://hd.se/sport/2009/12/06/andreas-chansning-gick-hem/

På bilden till artikeln blockar Andrea utanför Naoko och undrar hur det är möjligt? Det jag kan säga om det är ju att efter serve får ju spelare fram byta plats med varandra och det gäller ju lika för baklinje. Men även i uppställningen från början går det ju att placera Andrea så att hon hamnar höger om Naoko fram. I den aktuella matchen kan jag tänka mig att det är för att försöka sätta större block längre ut mot Lindesbergs Marcie Hampton och på så vis styra hennes anfall. Hoppas du förstår "konfunderad" och att jag har förklarat rätt? Annars hoppas jag någon rättar till mig!

Och visst kom det en kommentar som ställer allt till rätta.

Tack Perra vad observant, det är ju inte Mook på bilden utan 14# Gabrielle Andersson. Så då passar vi på att kasta en snöboll på NST som skrivit fel namn i tidningen under bilden.  

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 15 december 2009 21:26

Var på tjejernas träning och kollade in så att de tränade ordentligt. Kan vidareförmedla att så var fallet, att de tränade ordentligt alltså   .

Så nu lutar jag mig tillbaka i stolen framför brasan, har ju faktiskt spelat Tennis idag och inte enbart "spottat" ut blogginlägg.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 15 december 2009 14:47

Förmedlar länken till artikeln på Svensk Volley från helgens matcher.

Damer:

http://www.volleyboll.se/t2.aspx?p=707600&x=1&a=1182979

Herrar:

http://www.volleyboll.se/t2.aspx?p=707600&x=1&a=1182972

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 15 december 2009 11:23

Två månaders jubileum för bloggen och snön singlar härlig ner här uppe på Åsen medan radion spelar Melody Gardot mmmm.....

Tisdagar står det Tennis på schemat oavsett ubileum eller ej!

Kör försiktigt!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 14 december 2009 22:57

I morgon den 15 dec är det två månader sedan jag skrev och la ut mitt första blogg inlägg. Oj vad tiden går fort och med detta inlägg har jag skrivit 217st   . Tacka alla ni som läser min blogg och som stadigt blir fler vilket gör att det är så himla kul att skriva   . Hoppas ni fortsätter läsa och blir ännu fler som hjälper till i spridandet av PASSIONEN FÖR VOLLEYBOLLEN som är anledningen till denna blogg. Och min hängivenhet som Speaker på hemmamatcherna  .

Var inte blyga för att lämna kommentarer, tips eller önskningar om något/någon speciell ni vill veta mer om!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 14 december 2009 21:22

Spikaren har skruvat färdigt den nya Speakerplatsen som invigs på Söndag. Stort tack till NP-Nilsson "En riktig bygghandel" som sponsrat och sågat upp virket som jag sedan skruvat ihop. Här kommer lite bilder och det var inte ett medvetet tröjval, men råkar bli en liten (s)pik till att jag inte fått någon EVS-tröja   .

Fast ni får väl se vad jag har på mig på Söndag?

          

Tack även till Willys Mekansika där jag fick stå och skruva ihop sektionerna i fredags, Thomas Johansson för lån av skruvdragare idag och kvällsmat, Robert för fotografering och hjälp att lyfta ner sektionerna   .

      

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards