Alla inlägg den 14 december 2009

Av Kimme Rosenqvist - 14 december 2009 22:57

I morgon den 15 dec är det två månader sedan jag skrev och la ut mitt första blogg inlägg. Oj vad tiden går fort och med detta inlägg har jag skrivit 217st   . Tacka alla ni som läser min blogg och som stadigt blir fler vilket gör att det är så himla kul att skriva   . Hoppas ni fortsätter läsa och blir ännu fler som hjälper till i spridandet av PASSIONEN FÖR VOLLEYBOLLEN som är anledningen till denna blogg. Och min hängivenhet som Speaker på hemmamatcherna  .

Var inte blyga för att lämna kommentarer, tips eller önskningar om något/någon speciell ni vill veta mer om!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 14 december 2009 21:22

Spikaren har skruvat färdigt den nya Speakerplatsen som invigs på Söndag. Stort tack till NP-Nilsson "En riktig bygghandel" som sponsrat och sågat upp virket som jag sedan skruvat ihop. Här kommer lite bilder och det var inte ett medvetet tröjval, men råkar bli en liten (s)pik till att jag inte fått någon EVS-tröja   .

Fast ni får väl se vad jag har på mig på Söndag?

          

Tack även till Willys Mekansika där jag fick stå och skruva ihop sektionerna i fredags, Thomas Johansson för lån av skruvdragare idag och kvällsmat, Robert för fotografering och hjälp att lyfta ner sektionerna   .

      

Av Kimme Rosenqvist - 14 december 2009 12:56

Då är det klart vilka 16 Div.1 lag som får spela Allsvenskan efter jul, men är väl inte riktigt klart vilka som vill? Vi har ju Skellefteås Damer som lämnat in förfrågan att slippa spela Allsvenskan. Engelholm blev trea både på Dam och Herrsidan. Men artikeln redogör vilka som kvalificerat sig:

http://www.volleyboll.se/t2.aspx?p=707600&x=1&a=1182905


/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 14 december 2009 12:36

På Söndag kommer Sollentuna på besök till Engelholm och då ska det bli spännande att se EVS tjejerna och se hur helgens förlust påverkat dem. Men en veckas träning dit och min känsla är att de kommer att vara heltaggade. Läs även NST artikeln här: http://hd.se/sport/2009/12/14/smallen-i-orebro-n-en-vackarklocka/


Örkelljunga har en annan typ av spännande match då det gäller att vinna för att ta sig till GP-Slutpelet. Det är alltså kniven på strupen för ÖVK. Läs artikel i NST här: http://hd.se/sport/2009/12/14/rafflande-match-vantar-efter/


/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 14 december 2009 11:59

Sara Pettersson blev intervjuad efter matchen mot Örebro, klicka på länken och lyssna:http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=2103325&BroadcastDate=&IsBlock


Örkelljunga spelade också borta igår men mot Linköping som även det blev en fem setare med samma slut som EVS. Lyssna här där Anton Kronholm blir intervjuad:http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=2103327&BroadcastDate=&IsBlock


/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards