Alla inlägg den 8 december 2009

Av Kimme Rosenqvist - 8 december 2009 22:29

Idag har jag fyllt på positivitets förrådet med Tennis, lämnat blod och kollat en stund på Elittjejernas träning. I hallen tog jag även mått för att försöka få en bättre Speakerplats mellan läktarna där uppe. Detta har jag skrivit om tidigare där jag efterlyste sponsorer till materialet. Det verkar ha löst sig med sponsringen, men det återkommer jag med. Avslutningsvis 2 vörtbrödsmackor och julmust. Blir nog tidig sänggång för lite slöare än vanligt blir jag efter blodgivning, men inga värre biverkningar. Så är du inte blodgivare tycker jag du ska bli det! Börja kolla länken:http://www.geblod.nu/main.aspx?PageId=1

/Speakern


Av Kimme Rosenqvist - 8 december 2009 16:58

På Söndag ska det kläs granar som det ska röstas på och auktioneras ut i ett samarbete med Cityföreningen och Engelholms Volley.

Läs mer: http://city.engelholm.se/news/show/50

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 8 december 2009 01:18

Efter mina rader finns länken till en artikel som fick mig att skriva detta undrande och förbryllande inlägg! Något händer inom Svensk Volleyboll eller är det avsaknaden att det inte händer något? Är det fel saker? Jag blir förbryllad och börjar genast fundera när jag läser i artikeln nedan om Skellefteå. Min första reaktion är att om frågan går vidare till lägre placerade lag då det tackas nej. Hur blir kvaliteten? Men ska ett lag bli bestraffat av förbundet med spelförbud under våren? Där svarar jag direkt kraftigt NEJ! För det sista vi behöver i Volleyboll Sverige är bestraffningar som leder till att ungdomar, ledare och klubbar tappar sugen. För det gör man om man inte får spela matcher! Men var är felet och varför blir det så här? Hur löser vi det med både bredd och en bättre topp?

Hjälp till där hemma i stugorna och kom med bra förslag!

http://norran.se/sport/article367820.ece

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 8 december 2009 01:04

Artikel om Volleyboll i skolan och där skolbarnen fick träffa ingen mindre än Jennifer Telfer:

http://hd.se/angelholm/2009/12/04/eleverna-testade-volleyboll/


Vet inte om ni läser Svenk Volleys hemsida så ni som inte gjort det nyligen kommer här en länk till senaste artikeln där EVS nämns:

http://www.volleyboll.se/t2.aspx?p=707600&x=1&a=1182568

Fast jag har bestämt för mig att det var omgång 7 i helgen och att Engelholm vunnit alla!

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards