Alla inlägg den 5 december 2009

Av Kimme Rosenqvist - 5 december 2009 22:40

EVS Herrlag i Div.1 vann efter en svängig match med 3-2 mot Lunds VK.B hälsar en febrig Robert Jonsson.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 5 december 2009 22:21

EVS tjejerna laddade med Svedala-Katrineholm som publik. Plus att Lena Andersson och Tina Celinder Nygren pratat med HD/NST som ni kan klicka in och läsa mer om:

http://hd.se/sport/2009/12/05/evs-siktar-pa-formtopp-i-januari/

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 5 december 2009 21:44

Svedala blev inför 90 åskådare utspelade av Katrineholm som med en match mer än EVS nu också har 17p. Detta efter bara 53min. Men som Engelholm i morgon kan ändra på. Ser mörkt ut för Svedala som endast tagit 2set tvärtemot Engelholm som bara tappat 2 set.


Gislaved tog emot Falköping som kvitterade Gislaveds 1-0 ledn. Men Gislaved tog sedan 2 raka set och 3p. Därmed la de sig på femte plats i tabellen. Noterbart är också att Liesl Tesch bokfördes för 27p.


Örkelljunga piskade Hylte hemma med 3-0 o endast mittensetet var jämt 26-24. Första och tredje blev 25-12?

http://hd.se/sport/2009/12/05/petes-frackis-knackte-hylte/


Sollentuna slog Falkenberg med 3-1.


/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 5 december 2009 13:47

Hittade en artikel från Skidskytte där det klagats på Speakern.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidskytte/article6240574.ab

Nu har jag inte varit på plats o upplevt det hela, men kan ju undra över Skidskyttarnas fokus om de inte är mer fokuserade på sin skjutning utan lyssnar på Speakern?

En gång efter en match i Rönnehallen fick jag oxå klagomål av motståndarlagets ena spelare o frågade mig detsamma? Är det inte bättre att fokusera på sitt eget spel än att lyssna på den "munvige" Speakern?

Tilläggas ska ju att spelaren hade förlorat o var säkert besviken på sig själv för sin dåliga insats, men projicerade det på mig o tyckte förlusten var mitt fel hmmm....

Min uppgift o mål med att stå vid mikrofonen är ju att försöka skapa stämning i hallen som ger en fin inramning till matchen. Det ska ju vara kul att gå på Volleyboll o alla inblandade vill ju ha mer publik o mer stämning eller?

/Speakern


Av Kimme Rosenqvist - 5 december 2009 12:52

EVS tjejernas uppladdning inför hemmamatcherna är träning, mat o sedan fika hemma hos någon innan där det brukar bjudas på hembakt.

Vem o när detta med fika startade vet jag inte riktigt, men när jag själv ingick i truppen 05/06 fanns den. O jag fick ju inte vara sämre utan hade fikan hos mig en gång. Hittade "pappers" foto från den häromdan o scannade in bilderna. Inte många spelare från det laget som är kvar.

Men bjuder på en bild med en som ingår i truppen.

                                                  Jennifer Telfer o Kerstin Ramberg

Andra bilder fårn Guldlaget 05-06 kanske kommer framöver.

/Speakern  

Av Kimme Rosenqvist - 5 december 2009 12:25

För en månad sedan den 5nov var det besöksrekord på min blogg med 105 unika besökare. Så för att det ska toppas vet jag inte vad jag ska göra.

Men som jag brukar säga på matcherna innan matchstart till publiken som är där att ringa efter fler. Nu får jag väl uppmana er att göra det samma att sprida till alla ni känner att på min blogg får ni först veta hur det går för EVS elitdamer.

Plus lite om Div.1 lagen o lite till.

I bloggplatsens topplista om antal besökare är jag än så länge inte på någon bättre placering.

Men i antal inlägg per vecka el månad är det en bättre placering, fast även om Perra tycker att jag spottar ut inlägg i parti o minut så kolla listan nedan att många andra spottar bra mycket mer än jag   

/SPeakern 

Av Kimme Rosenqvist - 5 december 2009 01:03

Hoppas inte någon missuppfattade mitt inlägg tidigare om Grand Prix i Katrineholm?

Har inga som helst klagomål eller något negativt om Katrineholms arrangemang ifall någon uppfattade det så.

Men i min uppfostran o min tro på ärlighet i spel o samhället för övrigt är jag övertygad om att bästa lag segrar.

O det kunde varit vilken klubb el lag el idrott som helst! Men min uppfattning står fast att ska något spelas om bland de x-antal bästa så ska man ärligt förtjäna den platsen!

Oavsett om man är arrangör eller ej.

Har råkat ut för en gång under Volleyboll åren att det före en helg med två matcher borta. Sas att vi inte fick vinna båda! Som ni förstår åkte jag inte med o eventuellt medvetet förlorade en match!


Önskar Katrineholm lycka till med alla förberedelser o genoförande av Grand Prix!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 5 december 2009 00:55

Hann som planerat se slutet av tjejernas fredagsträning o det jag såg var härlig inställning o hård beslutsamhet.

Att Åsa Eriksson satt på läktaren när jag kom o ytterligare la till lite positivitet med några goa kommentarer gjorde inte fredagen tråkigare   

Så med andra ord ser det riktigt bra ut inför söndagen för då smäller det kl.17.00 mellan EVS-Lindesberg.

Bjud nu med grannar kompisar till matchen, HD-passet betalar för en men går in 2.

Välkomna

/Speakern


Div.1 Herr spelar 15.00 på lördagen.

Div.1 Dam spelar 14.00 på söndagen


Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards