Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Hallbygget

Av Kimme Rosenqvist - 27 april 2010 12:20

Som jag skrev igår hade Fredrik Tågsjö varit på möte med Kommunen om nya hallen. Detta var inte första mötet utan vad jag förstår har Engelholms kommun lyssnat på många av våra önskemål med nya hallen. Bla att det blir högre i tak för att kunna spela internationella matcher i damvolleyboll. Från början var en ganska vanlig takhöjd inritad på 8m, men för internationella matcher krävs 9m. Såvida man inte vill söka dispens varje gång. Klubben har ju klargjort tidigare i år att en satsning mot Europa är på gång och nödvändig för att lyfta volleybollen (därför behöver taket lyftas ha ha). Som tillägg och kuriosa är att internationell takhöjd för herrvolleyboll krävs 12m.

Utlovade ju igår att ni skulle få skratta eller åtminstone lee vilket jag hoppas ni gör ofta när ni läser mina inlägg. Det som jag tror ni kommer att tycka är roligt är att jag har haft en ganska fel uppfattning i var ovanstående hall ska byggas. Jag trodde den skulle ligga närmst vägen som ni fått lite bilder på och därför har jag ju suckat och skrivit att det inte hänt något så fort jag åkt förbi där. Men det är alltså helt fel och den ska ligga längre in från vägen mellan befintliga skolbyggnader. Går alltså inte att se från vägen om det hänt något på marken. Där har jag nu varit och tagit en bild för att dokumentera att det faktiskt har gjorts något. Och inte som jag trott och skrivit ingenting. Har faktiskt varit där inne och vänt med bilen några gånger men inte sett eller fattat att det var platsen med stort P.

  

Men något jag inte trodde när jag var yngre för ung är jag ju fortfarande. Det var att det kunde vara skönt att erkänna fel som jag upptäckt kan vara som att smasha hårt eller blocka ner en boll i golvet. Speciellt i ett läge när det finns hopp om att bjuda på ett leende eller skratt är det oerhört befriande.

Något som också är glädjande det är att jag får positiva reaktioner på mina rader om att fortsätta blogga även under "lågsäsongen". Men som sagt bara för att det inte är serie så finns det mycket annat som händer. Och för en eller flera men framförallt Fredrik Tågsjö som ska kontraktera spelare och få ihop en trupp till hösten är det definitvt inte lågsäsong. Tränare för laget? Får och kan vi behålla Tina? Så därför fortsätter jag skriva och uppdatera för er som vill ha "lite" koll på EVS plus lite till. För även om jag skulle vilja ha koll på allt så är det en utopi, men jag har sagt det tidigare att ni gärna får delge mig saker som kan vara "matnyttigt". Härligt ord i mina öron.

/Speakern

 
 
Magnus

Magnus

27 april 2010 13:04

Se till nu så att de inte gör som med Satelliten i Sollentuna, att den blir totalt omöjlig att producera bra tv i. En ordentlig kameraavsats varifrån publiken syns i bild, är viktigt - speciellt om ni ska ha internationella matcher så vi blir fler tv-bolag som kommer.

http://www.volleykanalen.se

 
Ingen bild

lilja

27 april 2010 22:51

Mmmm, snabb och stabil internetuppkoppling så både hotline och webtv-streaming funkar är ju inte heller fel. Men det är ju lättare att fixa till i efterhand jämfört med kameraavsats.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kimme Rosenqvist - 30 augusti 2016 11:07


  Foto: Fredrik Lövgren   Mål märkte jag är ett så himla bra ord att ha som med i rubriken så kunde inte låta bli att spinna vidare på den tråden även idag      Kom på ännu ett oskrivet mål jag satte upp för några år sedan och det är att b...

Av Kimme Rosenqvist - 28 augusti 2016 16:02

Har haft rubriken till detta inlägg som jag tänkt skriva länge, länge, länge.... Ingen aning om bloggar fortfarande läses, men det är ju till största del för min egen del att skriva av mig så det kommer ett långt inlägg nu.   Mål, mål, mål och ...

Av Kimme Rosenqvist - 25 juli 2015 16:26

Ett inlägg på Facebook häromdan om Ryssland där jag kommenterade varför inte allt med detta "land" bojkottas? Närmst till hands är ju då sportevenemang då jag ju gillar sport. Men kom samtidigt att tänka på hur jag reagerat när jag var uppe som mes...

Av Kimme Rosenqvist - 25 maj 2013 14:14

Så har det gått sju veckor sedan jag började jobba i Norge och första lönen har kommit, äntligen   . Trafiken är ofta ett samtalsämne som väcker känslor   eller hur? Att infrastrukturen är eftersatt här i Norge är väl knappast någon slående nyhet. ...

Av Kimme Rosenqvist - 4 maj 2013 09:05

Har nu "bott" i vårt västra grannland Norge fyra veckor. Bara positiv inställning hade jag då jag fick jobb här. Varit i Norge sedan barnsben alltså sedan träskidornas tid som pappa Bruno tjärade i garaget hemma. Visst har även jag gillat "Norgehisto...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards