Alla inlägg den 17 april 2010

Av Kimme Rosenqvist - 17 april 2010 21:00

På ett sätt är det ju lämpligt med serve som samtalsämne med en Libero i Volleyboll. Idag är det EVS duktiga Lena Andersson som får frågorna om detta och ur en annan synvinkel drar jag lite på smilbanden. Lena tar ju en hel del servemottagning, men det är ju en av hennes uppgifter som utpräglad försvarsspelare. Varför jag drar på smilbanden är ju för att som Libero får ju inte Lena serva. Men som rutinerad spelare även i Svenska Landslaget har Lena full koll. Läs i hd.se http://hd.se/sport/2010/04/17/evs-maste-aterta-kommandot-i/ där Ulf Månsson är den som ställt frågorna.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 17 april 2010 11:35

När jag vaknade på fredagen som var solig vacker och dessutom utan förpliktelser kunde jag inte tro den skulle bli som den blev. Lite löst hade jag funderingar på att ta mig till Rönnehallen för tre flugor på en smäll. På vägen passera området för "hallbygget", en halvtimme i gymet och inte minst checka av EVS träning.

Plötsligt plingade det till i datorn "- Ska vi såga dina träd idag?". Det var min granne som är händig med motorsågen och var rastlös. Alltså då säger man inte nej. Så det blev flera timmars sågande och klyvande av träd jag fällde i höstas. Så nu har jag mitt lilla vedförråd nästan fyllt och som är torrt lagom till hösten.

I och med detta har ni nu förstått att det inte blir någon rapport om "hallbygget", hur mycket jag tog i bänkpress eller om tjejernas träning.

Lite fix till efter vedarbetet gjorde att jag missade följa herrarnas final 4:5 där Falkenberg kvitterade så det blir en femte avgörande match i Linköping på söndag.


Utöver dessa rader med fakta och information om vad jag gjorde igår så har jag väldigt mycket olika funderingar så här i slutet av säsongen.....

Men det skriver jag om senare. Först ska vi ju ta denna säsongen i hamn!

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards