Alla inlägg den 21 april 2010

Av Kimme Rosenqvist - 21 april 2010 23:20

Torsdag 22april kl.19.00 börjar femte och avgörande SM-finalen mellan EVS som regerande mästarinnor mot förra årets finalmotståndare Katrineholm. Katrineholm som då fick åka hem med silver redan efter tredje matchen. Är garanterat taggade och har redan nu visat efter två hemmavinster att de inte nöjer sig med silver. Och definitivt inte låter Engelholmstjejerna plocka hem det lekande lätt. Men Engelholmstjejerna deklarerar klart och tydligt att Guldhjälmarna inte är till salu!

Idag på Sydnytt var det ett reportage om EVS där en del av laget är med då det spelades in under onsdags eftermiddagen. 6.14 in i sändningen startar det:  http://svtplay.se/v/1972954/sydnytt/21_4_22_15

Kom nu till Rönnehallen och heja så tjejerna fixar så att SM-bucklan stannar i Engelholm!

  

/Speakern



Av Kimme Rosenqvist - 21 april 2010 04:07

Kollade hd.se en sista gång innan jag tänkte stänga datorn och somna, men så såg jag nya artiklar om volleyboll. Wow tänkte jag har de redan uppdaterat det första mest nödvändiga som kom in efter matchen det vill säga resultatet. Men när jag tittade på datorns klocka som visade 04.02 så blev jag inte lika wow längre. Två artiklar som måste vara skrivna långt innan, men som är tidsinställda till 04.00? Har frågat flera gånger men har fortfarande inte fått en logisk godtagbar förklaring. Men två bra artiklar som jag länkar till här så ni har att läsa när ni vaknat och jag fortfarande nannar. http://hd.se/sport/2010/04/21/baddat-for-dromfinal-i-ronnehallen/

 http://hd.se/sport/2010/04/21/evs-basen-mest-nervos-av-alla/

/Speakern


Av Kimme Rosenqvist - 21 april 2010 02:49

Ganska precis hemkommen (02.30) efter att ha varit i Katrineholm och trummat och hejat på Engelholmstjejerna. Som ni ser på rubriken blir det en femte och helt avgörande match på torsdag. Alltså är det redan nu fokus på den matchen som spelas i Rönnehallen kl.19.00

  

Har redan lagt gårdagens match till handlingarna och blickar framåt, därför inga utläggningar om den nu. Blicken framåt där jag ser en ännu mer välfylld "Ankan" än i söndags. Jag och inte allra minst tjejerna vill att den ska koka och ge dem den där sista kicken och fördel av hemmaplan så de kan bärga SM-guldet. För en sak är säker att Katrineholm har ett oerhört stort stöd i "svarttröjorna" på hemmaplan. Svårt att avgöra hur mycket vi Engelholmare lät med 4-5 trummor av varierande storlek. Fast bankade och hejade så mycket vi orkade, men ödmjukt och rättvist vann Katrineholm även "klackmatchen". Dessutom är det ett mycket trevligt gäng med glimten i ögat och välkomnande mot oss Engelholmare. Så att landskamper läggs här i Duveholmshallen är helt rätt. Men som sagt nu hoppas jag alla försöker få med er någon/några nya supportrar till torsdag. Ni som fick blåa tröjor samla er gärna på samma ställe.

Ännu mera varmt välkomna än vanligt på torsdag alltså 19.00 i Rönnehallen!

/Speakern

ps Vill ni se bilder från matchen och intervju med Muck http://svtplay.se/v/1971399/volleyboll/japansk_stjarna_briljerar_i_engelholm eller  läsa några rader   http://hd.se/sport/2010/04/20/1830-evs-gar-for-guld/

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards