Alla inlägg under januari 2010

Av Kimme Rosenqvist - 16 januari 2010 18:51

Engelholms tjejernas visade var skåpet ska stå eller vad som ska stå i skåpet efter säsongen. GP-guldet kan ju redan placeras där. Och nu när man börjat andra halvan av elitserien avverkar de lagen ett efter ett med 3-0. Jag är inte den som tar något för givet eller tar ut någon seger i förskott. Men att tro att EVS står som segrare av SM-guldet denna våren också är inget som skulle förvåna mig. Fast det återstår matcher både i serien och i de Nordiska mästerskapen så visst kan mycket hända.

/Speakern

ps Idag var hd.se före mig med resultat på nätet redan kl.16.02 la de ut bild och resultat   . Jag var Speaker på EVS herrars hemmamatch i Allsvenskan mot RIG Falköping som besegrades med 3-0. I morgon ska de spela mot Jönköping också kl.15.00 i Rönnehallen och jag  ska göra mitt med mick och musik.

Välkomna

Av Kimme Rosenqvist - 14 januari 2010 22:14

På Svensk Volleys hemsida kan du läsa följande artiklar om damerna:

http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=13026

Om herrarna:

http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=13027


Mer Herrvolley kan du titta på i Rönnehallen där EVS spelar Alsvenska matcher både lördag mot Jönköping och söndag mot Falköping kl.15.00.

Varmt välkomna!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 14 januari 2010 13:42

Läste precis en artikel i Hallandsposten om "strul" med Hyltes nya Amerikanska värvningar. Visst ska regler följas, men om vi ser till Volleybollen i stort för Sverige undrar jag om det är bra eller dåligt med petigheten i just detta fallet? Läs själv och gör din bedömning och dela gärna med dig av dina synpunkter!

http://hallandsposten.se/sport/volleyboll/1.701267

Om du undrar varför jag är kluven så är min mening att vi alla måste hjälpas åt att höja standarden och bredden på Volleyboll i Sverige. Då undrar jag om vi har råd att vara för petig i fall som detta?

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 14 januari 2010 08:56

Kl.04.00 står det att artiklarna från EVS match lades ut på nätet. Att detta handlar om ett tidsinställt system som lägger ut artiklarna är ganska glasklart. För inte har väl reportern suttit med flitens lampa lysande efter matchen igår som var slut strax efter kl.20 fram till 4 på morgonen? Oavsett kan ni läsa två bra artiklar  av Walle Holmberg här:

http://hd.se/sport/2010/01/14/traningarna-tuffare-an-matcherna/


 http://hd.se/sport/2010/01/14/darfor-ar-evs-bast/


/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 13 januari 2010 17:01

Har precis fått ljud i anläggningen och börjar ladda inför matchen. Tjejerna har precis avslutat sin värmning och intar mat för att fylla på nya krafter.

Väl mött hälsar Engelholms Volley och "lilla jag" Speakern Kimme!


ps Om jag hinner i sidbytena kommer det några rader i detta inlägget.


25-16 vinner EVS första set med ganska övertygande, men Gislaved kämpar!


25-15 Ännu mer övertygande och 2-0 i set.

25-19 Där Gislaved inledningsvis bet sig fast i setet, men till slut spände EVS tjejerna musklerna lite extra och plockade hem ännu en 3-0 seger.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 13 januari 2010 09:55

Större dos träning för EVS tjejerna:

http://hd.se/sport/2010/01/13/okad-dos-gor-evs-annu-battre/

OBS Match ikväll 19.00 Rönnehallen för det står inte i artikeln!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 13 januari 2010 01:53

Då är det dags för första Elitserimatchen hemma ikväll onsdag kl.19.00 i Rönnehallen! Gislaved är laget på andra sidan nätet. Och enligt omröstningen vill ni ha liv och hejarklack på läktaren. Så kom och hjälp till att höja stämningen i "Ankan"   

/Speakern 

Av Kimme Rosenqvist - 12 januari 2010 18:05

Har fått lägga till Domare i omröstningen efter en kommentar hur de vill ha det under matcherna. Hur tränarna vill ha det bryr jag mig inte, för de ska hålla koll på spelare och inte fokusera på publiken. Det runt omkring matcherna tar vi andra hand om!

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards