Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Kimme Rosenqvist - 23 januari 2010 21:04

Engelholms herrlag har ju efter Div.1 i höstas avancerat till Allsvenskan efter nyår. Där har de ångat på med fyra raka hemmavinster. Denna helgen är de på bortaturne med start mot Lidingö idag. Efter de två första seten var det underläge 0-2 (22-25, 18-25). Detta tyckte framförallt tränaren Per-Erik "Perra" Dahlqvist att de skulle ändra på. Med motiveringen "Det är klart roligare att sitta på ett vandrarhem i Uppsala om vi vänder detta". Så med gemensamma krafter tog killarna tränaren på orden och vände och vann 3-2, härligt. Speciellt mot ett gammalt anrikt lag som Lidingö. Nu sitter killarna klart nöjda på ett vandrarhem i Uppsala hälsar Magnus Nordlander som var poängbäst i laget idag. Matchfakta: http://www.volleyboll.se/result.aspx?WCI=wiResults&WCU=2497412

I morgon söndag väntar Uppsala som förlorade hemma mot Lund med 1-3. Därmed gick Lund upp på andraplats efter Engelholm så det är dubbelt Skånskt i topp.


Extra kuriosa är att läsa inför mötet med "lagen från södra delen av landet" på Lidingös hemsida: http://www.svenskidrott.se/organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=1252136&CatId=2866 

Alltid kul att knäppa de från Fjollträsk på näsan. Speciellt som en i bastun tidigare ikväll frågade om jag var Stockholmare? Har nämligen förmånen att bo 150-200m från våran gemensamhetsanläggning och går helt enkelt iklädd morgonrocken dit, så därutav frågan. Så snacka om att den som ställde frågan verkligen var ute på hal is, vilket jag varit bokstavligen innan idag. Hade hjälm och trillade inte, men jobbigaste var att ta på skridskorna. Tröjor och overall tog väldigt emot då jag skulle böja mig ner.....

  

/Speakern 


Av Kimme Rosenqvist - 23 januari 2010 11:09

En rejäl satsning från EVS att ge spelarna nya utmaningar och att spela ute i Europa är på gång att verkställas. Sportchefen i EVS Fredrik Tågsjö uttalar sig i NST/HD: http://hd.se/sport/2010/01/23/evs-gor-storsatsning-mot-europa/

Spännande att flytta fram gränserna och ta Engelholms Volley ett steg högre. Då gäller det att den nya hallen som ska börja byggas får rätt takhöjd.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 23 januari 2010 01:16

En artikel som säkert väcker både den ena och andra tanken, men för min del väcker den Volleybollminnen. http://hd.se/inrikes/2010/01/22/katakyrkan-dops-om-m-anses/ Året jag bodde i Sundsvall och spelade i Norrettan var en helg speciellt intressant och exotisk. Bortamöte mot Pajala på lördagen och Storuman på söndagen. Har nog berättat om denna resan innan, men när vi svänger in mot Storumans hemmahall passerar vi en gul skylt med röd ram och svart text "Kåtakyrkan"   . Alltså den kyrkan som artikeln jag länkat till handlar om. Ifall jag letar bland mina foto hittar jag säkert ett kort på skylten, för jag var ju tvungen att ta ett.

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards