Alla inlägg under januari 2010

Av Kimme Rosenqvist - 10 januari 2010 16:50

Engelholms Div.1 Herrar som nu efter ju spelar i Allsvenskan betvingade igår Norrköping. Idag har jag precis bevittnat en härlig glöd när de slog Södertälge med 3-0 (25-23, 25-23, 25-19). Gott pågar!


Och precis nu kom det upp på Hotline att EVS tjejerna vann andra set i Katrineholm. Leder alltså borta med 2-0. Vilken härlig söndag det kan bli. Och jag ska själv ta mig till lilla Ankan för att "lira" med Goa Gänget ikväll!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 10 januari 2010 03:26

Har ju skrivit om Positivitetsteorin och mina dagliga mål om att vara glad för det lilla och försöka få någon att le eller skratta varje dag! Så här nio dagar in på 2010 tror jag det går ganska bra. Här kommer ett exempel som säkert glädjer många av er.
Häromdan gav jag min mamma en Spotify inbjudan så hon kan leta låtar och spela. Så här kan ni läsa vad hon skrev till mig ikväll:
"Hello !
En dag tog jag Robert Wells.
En dag Lill Lindfors.
I dag blev det Elvis.
Nu har jag fått in Nisse Hellberg..Lyckliga gatan.
Kram SPOTIFY--issan."
Underbart då man betänker att hon fyller 80 i juni.
 Rock on mossan  
/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 9 januari 2010 18:20

Lindesberg slog Elverket 3-0 inte så oväntat.

Örebro tappade andra set hemma mot Svedala men 3-1 till slut.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 9 januari 2010 17:20

EVS Herrar startade Allsvenskan i em med en vinst mot Norrköping. Har tyvärr inte mer info just nu.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 9 januari 2010 11:13

Jag vet att många inte gillar varken kylan eller snön, men snön gör att det blir ljusare. Kylan bidrar till att det är mindre moln och mer sol. Plus att vi är ju på väg åt rätt håll. Mot våren! Även om jag helst ser att det är en vit vinter ett tag till. Antagligen ända fram till elräkningen kommer.  Om ni fortfarande inte är speciellt positiva (glöm elräkningen) så har ni väl inte glömt våra tjejers seger i Katrineholm. Dit de förövrigt ska åka och spela seriematch i morgon. Fast de åker redan idag lördag om jag är rätt informerad.  

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 9 januari 2010 00:32

Ni vet väl att EVS Herrlag börjar spela Allsvenskan hemma både lördag och söndag! Båda dagarna kl.15.00 i Nyhemshallen. På lördagen är det Norrköping som är gäster och på söndagen är det Södertälge.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 8 januari 2010 16:29

I Elitserien jagar Örebro segrar men klubben jagas av Kronofogden ekonomiskt, trist. Läs artikel i NA:

http://na.se/sporten/volleyboll/1.699385-orebro-volley-jagas-av-kronofogden

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 7 januari 2010 22:38

Alla Rögle supportrar med ett sargat hjärta och med tvivel i tanken så har jag lösningen och botemedlet. Det är inte att vända ryggen helt åt Rögle, men låt bli att se matcherna på ett tag. Kom till Rönnehallen på EVS hemmamatcher och följ min blogg på bortamatcherna. De leende Volleyboll tjejerna vinner i stort sett allt. 8 av de inledande 9 seriematcherna har slutat med vinst. De 2 matcherna i GP-slutspelet vanns också  . Som jag sagt tidigare har dessa tjejer en oerhört härlig inställning till sin sport och utan feta lönekuvert så tränar de stenhårt och levererar vinst efter vinst. Inträdet för att se detta är nästan gratis jämfört med en Rögle biljett. Fika kan du för en spottstyver och som sagt är det nästan 100% chans att det blir vinst vilket gör att du går hem med ett leende på läpparna och positivt sinne. Så tänk positivt och börja följa Engelholms Volleytjejer redan på söndag då Katrineholm på bortaplan ska besegras. Nästa hemmamatch är på onsdag 13jan kl.19.00 då Gislaved kommer på besök till Rönnehallen.

Tänk positivt, tänk Engelholms Volleytjejer!  

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards