Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Kimme Rosenqvist - 12 mars 2010 22:11

Skrev ju innan hur glad jag blir av "beundrar" mail att min blogg ger leende. En som gör mig ännu mer glad och smälter isberg med sitt vackra, härliga och glada leende tillsammans med de stora rådjursögonen är som ni förstått på rubriken Charlotte Kalla  . http://www.youtube.com/watch?v=60C41gGD4r4  Att hon sedan pratar med härlig Norrländsk dialekt gör ju inte saken sämre...... Hon gästade Skavlan ikväll och har ni inte sett det finns svt.play http://svtplay.se/v/1925674/skavlan/del_7_av_11__otextad_

/Speakern 

Av Kimme Rosenqvist - 12 mars 2010 20:58

Jag blir så glad av sådana här mail från bloggläsare   så jag måste låta er som ännu inte kommenterat få lite inspiration:


"Jag blir så glad! av din blogg och dom roliga smileysarna (?eller hur det nu stavas...) som alltid piggar upp och lockar till ett leende : )"


/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 12 mars 2010 18:46

Fått besked från EVS tjejerna att de tycker jag är "snål" med volymknappen. Så de i publiken som redan nu tycker det är högt ljud kan ta med öronproppar   för det ska DUNKA i hallen hälsar tjejerna   

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 12 mars 2010 13:59

Hatten av för Sara Mild i Sollentuna som vinner anfallsligan och den totala poängligan, men då passar väl inte efternamnet så bra eller? För hon är ju inte Mild på plan! Hon har ju legat i topp största delen av säsongen förutom ett tag när Ewa Kalinowska öste på, men sedan vilade Ewa några matcher. Men det fråntar ju inte hedern från Sara för säsongen varar ju 18 omgångar. Fast noterbart är ju att Sollentuna spelat 68set (35-33) jämfört med EVS 60set (53-7). Sedan beror det ju på vem som bokför ststistiken på matcherna och hur de olika poängen bedöms. Kolla gärna Svensk Volleys artikel: http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=15194

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 12 mars 2010 13:29

Reklamen om fredagsmys har verkligen slagit igenom med fullkraft. Det är fredag och snön töar i det +3 gradiga diset som hos mig även innehåller lite långsamt singlande snöflingor. Men tror det töar så pass att de flingorna inte ska bygga på snötäcket något mer.

Slutspelet för herrarna är ju igång där ÖVK-Hylte har 1-1.

Linköping med Erik Knutsson har 2-0 mot Vingåker.

Sollentuna har 1-1 mot Tierp.

De regerande mästarna Falkenberg får tufft motstånd från gymnasie killarna i Falköping men har 2-0 i matcher.


Visst är det härligt med fredag, men jag längtar till söndag då EVS börjar sitt kvartsfinalspel hemma mot Hylte/Halmstad. Längtar inte ni? Jag vet att spelarna också gör det.....   

/Speakern


ps Nu har de långsamt singlande flingorna övergått till kraftig snöfall.....

Och jag kan inte leta reda på eller hålla reda på allt så ni får gärna komma med tips om bra saker att skriva   

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards