Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Kimme Rosenqvist - 8 mars 2010 23:22

Försöker vara ödmjuk trots att jag är "obesegrad"    som Speaker denna säsongen eller rättare sagt har hemmalagen vunnit när jag haft mikrofonen i handen. Oavsett det varit EVS damlag i Eliserien eller Div.1 EVS herrlag i Allsvenskan eller ÖVK herrarna i SM-kvartsfinal. Två matcher har inte heller varit "hemmahall" för mig utan en gång i Rantzowhallen och nu senast i Örkelljunga Idrottshall. Sa ju i början av säsongen att Rögle skulle anlita mig. Då hade de sluppit kvalserien   

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 8 mars 2010 17:05

Har haft en omröstning på bloggen om huruvida spelare/publik/domare vill ha liv och hejarklack under matcherna och det var 80% som ville ha liv på läktaren och gärna en hejarklack. Så värm upp inför söndagen då kvartsfinalspelet börjar. Ni som för mest liv på läktaren försök gadda ihop er och samla er på samma ställe   

Öva på hejarramsan och har ni fler förslag på ramsor är det fritt fram:

Heja heja heja Engelholm

Heja heja heja Engelhooolmm

Smashar, block å ess

Dom spelar med finess

Vi älskar EVS

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 8 mars 2010 14:37

Martin Olafsen "Spelande tränare" i ÖVK. Alltså inte spelande på plan, men en inlevelsefull tränare vid sidan när han manar på, berömmer och ger taktiska råd till sina spelare. Hör hans segerintervju efter matchen igår http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=2245285&BroadcastDate=&IsBlock

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 8 mars 2010 13:09

Skryter inte med att jag är snabb på att skriva men försöker ju göra det så fort som möjligt och då händer det ju att det blir fel tangent ibland. Igår skrev jag rubriken: "Speaker i Öekelljunga". Perra kommenterade att det smugit sig in lite Småländsk dialekt och det tyckte jag var kul eftersom det var Hylte som gästade ÖVK. Men sen fick jag en ny kommentar om att Hyltebruk väl ändå ligger i Halland? Jag var ju tvungen att kolla då jag blev osäker. Om Wikipedias information stämmer http://sv.wikipedia.org/wiki/Hyltebruk så ligger Hyltebruk i Hallands Län, men i Landskapet Småland. Har någon annan information får ni gärna komma med den. Och om det stämmer så är det ju ganska snurrigt eller? Och hur känner ni som bor i Hyltebruk? Är ni Hallänningar eller Smålänningar? Tänk att ett stavfel kan leda till en geografifråga  .

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards