Alla inlägg under augusti 2010

Av Kimme Rosenqvist - 17 augusti 2010 15:55

Innan jag förklarar rubriken måste jag förmedla er om ett klagomål från Halmstad.Efter beachvolleyn på torget i Halmstad kom följande insändare i Hallands Posten http://hallandsposten.se/asikter/hplasaren/1.924653-legalt-ovasen-i-halmstad- . Och utöver den vanliga känslan av negativ syn på livet från den anonyma skribenten finns det även en poäng. Fast bor du i stan får du också vara medveten om att det finns mer störande ljud än bäckens porlande och fågelkvitter. Ok jag har några förbannade duvor som inte är kul och flera grannar med hundar som skäller lite för ofta. Men väldigt mycket mer tyst än inne i städers centrum.Och för er som funderar över rubriken och tänker yes. äntligen ska "han" snacka mindre eller bytas ut! Jag har visserligen inte skrivit nytt "Speakerkontrakt" ännu men hoppas givetvis att stå på samma plats till hösten. Alltså på virket från NP Nilssons som blev till en Speaker plattform. Med mindre Speaker fattar ni säkert nu vad jag menar? Ska försöka minska på belastningen på plattformen absolut inte för att det är klent virke i plattformen. Utan för att avlasta virket i min egen kropp och förhindra framtida åkommer. Hur det går vet jag inte ännu och alla ni som försökt sluta snusa/röka vet vad som krävs. Men att komma ut med det så här ger ju mig lite mer press i positiv bemärkelse. Har nog nämt sidan tidigare men gör det igen och det är www.funbeat.se där all mjlig träning kan läggas upp med kalender och träningskurvor. Ett bra hjälpmedel för att träna.Ett bra sett att se det på är som Gunde Svan skrev i sin bok: Stirra dig inte blind på en viss mängd kilo du ska gå ner utan se varje kilo som en seger. För om du har målet på 10 o det stannar vid 7 känner du att du inte lyckats. Men ser du istället varje kilo som en seger har du ju vunnit 7 gånger! Och alla vet att Gunde vann många gånger!Wish me luck!/Speakernps Är ni nyfikna på Supportersidan?

Av Kimme Rosenqvist - 17 augusti 2010 15:44

Kors i taket med en artikel i Svenska Dagbladet om Beachvolley och dessutom om ett par Skånska tjejer

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/de-tar-en-klimatsmart-os-vag_5145031.svd


Lindesberg har fått sin Arena invigd och siktar på SM-Guld i nya hemmahallen

http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=20229


/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 16 augusti 2010 17:16

Med oerhörd hjälp   utav Engelholmaren Magnus Lilja i Linköping är snart en EVS Supportersida   tillgänglig. Observera vad jag skrivit tidigare att den är inte komplett, men vi ville ha igång den innan säsongen. Sedan kommer den att byggas ut under tiden. Domännamnsansökan är inskickad och godkännt. Fast jag avslöjar inte adressen ännu för ni kommer inte in på sidan och jag ger mig den på att några av er där ute ändå skulle försöka   !

/Speakern 

Av Kimme Rosenqvist - 15 augusti 2010 22:17

Rubriken betyder varmt välkommen och då fattar ni vem som välkomnas! Jo just det Muck eller Naoko Hashimoto som reser från Japan den 19aug.

Mer exakt ankomst meddelar jag senare.


タイトルは意味暖かい歓迎とし、なる場合歓迎!まあマックや直子橋本日本から19augの旅へ。

 

The title means a warm welcome and then you understand who is welcomed! Well its  Muck or Naoko Hashimoto traveling from Japan 19aug.

More precise arrival I inform later.

 

/Speakern


Av Kimme Rosenqvist - 14 augusti 2010 21:09

Elittjejerna drillas intensivt av Tina denna helgen och det var svettigt värre i Rönnehallen då jag kom för att bevittna de sista 10min. Jag har börjat blogga mer intensivt  nu när säsongen dragit igång och för att inte tala om att det stundtals både regnade och åskade intensivt  . En bild från hallbygget genom bilrutan på väg hem delger jag  er här

  

Den är historisk då det är den första från min Android som jag införskaffade igår för att inte bli strandad och inte kunna uppdatera er.

Under söndagen tränar tjejerna igen två pass fast då i Nyhemshallen 9-12 och 15-18.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 14 augusti 2010 14:31

Inte bara spelarna drar igång sin säsong utan så även en nyfödd Supporter klubb. Hemsidan och klubbens utformning är långt ifrån klar men vill ge er en liten vink om vad som är på gång och hur det kan komma att se ut. http://82.117.105.66:4711/joomla/

Som sag är det ett test och sidan är inte sjösatt ännu. Tips och ideér mottages tacksamt så också hjälp utav något slag som ni känner er hågade för.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 13 augusti 2010 23:32

I en rast mellan körningarna kunde jag cykla till Rönnehallen för att få en skymt av första samlingen Tina CelinderNygren hade med EVS elittjejer.

  

 Många var de som drillades i övningar som Tina förklarade på Svenska?

  

 Det lät lite annorlunda då jag mestadels hört henne dirigera träningarna på Engelska de senaste fem säsongerna. Men förklaringen ligger ju som ni alla vet i att ingen av de utländska spelarna ännu kommit till Engelholm.

Det var mer än jag som var nyfiken på första träningen.

  

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 12 augusti 2010 18:05

Det är ju dags för EVS elittjejer att dra igång säsong 2010/2011 i morgon fredag. Och Tina startar med en intensiv träningshelg. Fredag 17-20, Lördag 9-12 o 15-18 i Rönnehallen. På söndagen 9-12 o 15-18 i Nyhemshallen.

En tjej från Falköping som ska flytta till Engelholm för studier i Helsingborg ingår i gruppen som ska träna i helgen. Hon heter Hannah Krause. Även Div.1 tjejerna tränar i helgen och utan att veta säkert antar jag att någonting tillsammans är meningen.

/Speakern 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards