Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Kimme Rosenqvist - 18 augusti 2010 23:41

Det var rejält trångt på perrongen i Engelholm när Naoko "Muck" Hashimoto steg av tåget och åtevände till Sverige. Många hade samlats för att invänta tåget från Kastrup som oväntat var försenat, men 19.13 rullade det in på spår 1. Passande med tanke på att Muck var passare nummer 1 i damernas Elitserie säsongen 2009/2010. Även i Japan tillhör Muck de bästa passarna i landet. De enda som missade/ignorerade att en så stor spelare kom till Engelholm var inte helt oväntat NST/HD. Men stort tack till alla er andra som kom för att hälsa Muck välkommen. Och direkt efter fotografering och autografskrivning ville Muck återförenas med laget. Så jag körde henne till Nyhemshallen där det var träning men som avbröts så fort hon kom in i hallen och sa hello och även Tina fick ett stort leende när stora kramkalaset var i full gång.

 /Speakern

ps. Om någon tagit bra bilder på perrongen kan ni kanske skicka över dem till mig, för jag lyckades inte ta några.

Av Kimme Rosenqvist - 18 augusti 2010 16:45

Hur ofta går ni och längtar efter en räkning? Hör de flesta av er ropa ALDRIG! Men just nu gör jag det och det är den som är till för att Supportersidan ska kunna komma ut i cyberrymden. Innan den är kommen och betald kommer inte sidan ut. Så när jag kommer förbi brevlådan snart kan ni väl hålla tummarna för att den ska finnas i min låda.....

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 18 augusti 2010 01:28

Onsdag 18aug kl.18.56 ska det stanna ett tåg i Engelholm som Muck ska vara med på.

  

Jag fick frågan att möta henne och hjälpa henne till lägenheten hon ska bo i. Då jag är ledig hela onsdagen var det inget svårt beslut att ta. Har under kvällen även skickat mail till media och hoppas någon dyker upp med kamera eller mikrofon. Om någon utav er läsare känner att ni vill välkomna henne så tveka inte.

Samtidigt har jag hört ryktas om ännu en ny spelare på ingång för att börja träna med laget till helgen.

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards