Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Victoria o Daniel, Beachvolley o Dansk seger

Av Kimme Rosenqvist - 20 juni 2010 13:15

Efter gårdagens alla händelser går det inte att låta bli tangeneterna på datorn.

Hade planerat ett besök på Råbocka Beach för att kolla in Åsa och Frida. Men då min sovmorgon tog slut var det ett himla regnande, ja tom en hagelskur. Så lång frukost i sängen blev det. Men sen ljusnade det lite så jag begav mig till stranden och det var mycket spelare med mössor och många banor. Och till min förvåning var det många EVS spelare igång. Den stunden jag var där var det ändå hyffsat väder men eftersom det var banor från Råbocka till Sibirien nästan gick det ju inte att överskåda allt och alla. Har också haft strul med uppkopplingen så inte koll på resultat och ingen annan har delgivit mig någon info heller. Mer än det som går att läsa på Facebook.


Efter strandbesöket var det snabbt till kyrkan för att inte missa vigseln mellan Victoria och Daniel, men prästen glömde säga till Daniel att nu kan du kyssa bruden.


God mat slank lätt ner efter detta och som välbehövlig energi till matchen mellan Danmark och Kamerun. Och även om Kamerun hade det mästa trycket och mycket slarv från Danskarna så är det ju målen som räknas.


Det jag och även ni läsare märkt med mina nya arbetstider är ju minskningen av inlägg. Jag behöver helt enkelt en ny mobil med internet. Och det helst fortare än kvickt. Men den "androiden" jag tittat på var slut så jag får vänta ett par veckor till.


Blev ett långt inlägg idag och det blir nog inget mer innan midnatt heller. Ska ta mig till Ystad för att först lyssna på Nisse Hellberg och The Baseballs. Därefter köra Basebollarnas buss till Gedser. Hur jag tar mig hem från Gedser står det skrivet i stjärnorna.

Ha en skön söndag!

/Speakern 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kimme Rosenqvist - 30 augusti 2016 11:07


  Foto: Fredrik Lövgren   Mål märkte jag är ett så himla bra ord att ha som med i rubriken så kunde inte låta bli att spinna vidare på den tråden även idag      Kom på ännu ett oskrivet mål jag satte upp för några år sedan och det är att b...

Av Kimme Rosenqvist - 28 augusti 2016 16:02

Har haft rubriken till detta inlägg som jag tänkt skriva länge, länge, länge.... Ingen aning om bloggar fortfarande läses, men det är ju till största del för min egen del att skriva av mig så det kommer ett långt inlägg nu.   Mål, mål, mål och ...

Av Kimme Rosenqvist - 25 juli 2015 16:26

Ett inlägg på Facebook häromdan om Ryssland där jag kommenterade varför inte allt med detta "land" bojkottas? Närmst till hands är ju då sportevenemang då jag ju gillar sport. Men kom samtidigt att tänka på hur jag reagerat när jag var uppe som mes...

Av Kimme Rosenqvist - 25 maj 2013 14:14

Så har det gått sju veckor sedan jag började jobba i Norge och första lönen har kommit, äntligen   . Trafiken är ofta ett samtalsämne som väcker känslor   eller hur? Att infrastrukturen är eftersatt här i Norge är väl knappast någon slående nyhet. ...

Av Kimme Rosenqvist - 4 maj 2013 09:05

Har nu "bott" i vårt västra grannland Norge fyra veckor. Bara positiv inställning hade jag då jag fick jobb här. Varit i Norge sedan barnsben alltså sedan träskidornas tid som pappa Bruno tjärade i garaget hemma. Visst har även jag gillat "Norgehisto...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards