Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Kimme Rosenqvist - 1 juni 2010 23:52

Ystad la ner sitt damlag för ett par år sedan, men är nu på gång att starta upp ett lag igen till hösten, Varmt Välkomna!

http://ystad.lokaltidningen.se/article/20100601/ARTIKLER/100609958/1849&FromPost=1&#comments

/Speakern


Kuriosa för lässugna!

När jag läser om Ystad och volleyboll kommer ett minne fram bland mina grå. Och detta var när jag spelade med Engelholm i Div.2 tror det var den säsongen som vi fightades med Örkelljunga om seriesegern. Där ÖVK sedan vann och gick upp i ettan. Men tillbaka till Ystad som hade trillat ur Elitserien när Lasse Nilsson blev proffs utomlands. Ettan rasade de också genom och följdaktligen spelade vi i samma serie. Kan tom ha varit seriepremiär och vi åkte söderut för en tuff match, trodde vi. Men vi spelade bra och vann med 3-0. Inte mycket folk på läktaren, men några fanns det. Någon i laget sa med en upphetsad röst efter matchen "-Såg ni vem som satt på läktaren?"  Näe vem då sa nog jag? "-Jo det var ju Lasse Nilsson!" Då svarade jag igen Vem e det? Och de andra i laget flabbade högt!

Tillägg men som inte har med matchen eller Lasse att göra, men som har med samma resa att göra. Var att efter dusch frågade Johnny Skoog om någon hade lite deo och luktegott att låna ut för han skulle direkt på bjudning med sin Ingrid då vi kom hem. Och han hade glömt sitt. I detta fallet var det jag som bistod från min väska där jag lät honom låna rakvatten från Benetton "Colour". Johnny var nöjd med lite ny fräck doft. Men på nästa träning berättade han att hans Ingrid inte tyckt doften var så fräck utan hade utbrustit: "-Vad e det för luderbensin du fått på dig?" Johnny hade väl förklarat snällt att han lånat utav mig då han glömt sitt. Då fick han en förmaning om att ALDRIG mer låna dessa dylika preparat av mig!

Av Kimme Rosenqvist - 1 juni 2010 23:34

Missade matchen då Robin Söderling slog Roger Federer som jag bara måste nämna då jag ju gillar den sporten skarpt sedan barnsben.

Men själva inlägget är egentligen om att det visades ett inslag om den Svenska Beachsatsningen och att förbundet inte satsar på Angelica Ljungquist/Åsa Gustavsson. 9.19 in på Sporten börjar det  http://svtplay.se/v/2025007/sportnytt/1_6_22_00 och innehåller även en sekvens från en av SM-finalmatcherna i Katrineholm.

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 1 juni 2010 10:41

Det ryktas om att det ska försöka synkroniseras mer med herr och damlagen i Elitserien vad gäller klubbar som har lag i båda serierna. Alltså ha bortamatch så det blir lättare att samåka. Bla Hylte/Halmstad står det i en artikel: http://hallandsposten.se/sport/volleyboll/1.840783-hylte-och-h-h-ska-foljas-at-mer .

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards