Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Kimme Rosenqvist - 27 juni 2010 11:28

Hoppas ni alla haft en fin midsommar!

Jag firade lugnt och nyktert för jobb på midsommardagen. Och just den dagen innehöll lite godbitar som jag gärna vill dela med mig. Linjen jag körde var mellan Engelholm och Torekov. En ung mamma gick på bussen på stationen i Engelholm med barnvagn. Registrerade sin resa med sommarkortet och satte sig till rätta. Vid ändhållplatsen i Torekov så kom hon fram och förvvirrat frågade var vi var?

- I Torekov. Svarade jag.

- Men jag ska till Perstorp! Sa mamman.

Finns det fler där ute som inte vet var dessa platser ligger så får ni kolla kartan   



När jag kom från Torekov och skulle passera Förslöv så hade Förslövskarnevalen startat. Denna karneval hålls årligen på Midsommardagen med en massa vagnar efter traktorer och på vagnarna speglar utklädda personer händelser under året http://hd.se/bastad/2010/06/26/spex-och-spelgladje-pa/ .

Denna kortege med massor av vagnar kör ett antal varv i byn och givetvis på en sträcka jag behövde passera med bussen. En kille ur publiken som stod tätt och kantade vägen kom fram och frågade om jag hade en tidtabell att följa?

-Ja det har jag. Men kan du inte släppa in mig i kortegen så rullar jag med sakta tills de svänger av några hundra meter längre fram?

-Jo det ska jag fixa!

Så efter vagnen med "Calle Moreus" och Orsa Spelmän gled jag in i tåget och fick vinka glatt till folket. En del applåder och hejarop blev det faktiskt. Synd jag inte hade en utvändig högtalare så jag kunde sjungit " En busschaufför en busschaufför...."

Hoppas kunna lägga in bild på det.

/Speakern







Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards