Alla inlägg under oktober 2009

Av Kimme Rosenqvist - 26 oktober 2009 11:21

Lugnt tillbakalutad tittar jag genom HD.se som jag brukar på morgonen/förmiddagen.

När jag kommit längst ner på huvudsidan där det finns några bloggar hoppar jag till....

Ola Olofsson den kände Volleybollspelaren har ju en längre tid haft sin blogg Olater o jag ser att han skrivit om MIG?

http://hd.se/blogg/olater/2009/10/26/evs-nygamla-speaker-nu-i-bloggform/comment-page-1/#comment-939

O fick ett roligt positivt omdöme o fin reklam för bloggen o EVS, men det roligaste av allt är att han kallar mig för

"Munvig" ha ha ha....

Tack Ola!

O med min infogade länk får du säkert några nya läsare, fast alla känner väl redan till din blogg?

/Speakern ;-)


ps Ola verakde ju intresserad av min frisyr så här kommer en bild då jag var statist i filmen "Svinalängorna" som kommer nån gång till våren. Utspelar sig i Ystad på 70-talet.

  

Av Kimme Rosenqvist - 25 oktober 2009 17:37

Efter den jämna 5 setaren i söndags där vi vet vilka som vann har Katrineholm laddat om i veckan för att vinna med 3-0 idag över Falköping efter 68min.

Därmed ligger de 2:a tills EVS spelat mot Gislaved borta på onsdag.

 LagMVF+/-P
1Örebro2206-25
2Katrineholm2115-34
3Elverket2115-44
4Lindesberg2114-33
5Sollentuna2115-53
6Engelholm1103-22
7Hylte/Halmstad2113-52
8RIG Falköping2113-52
9Gislaved1012-31
10Svedala2022-61


Örkelljunga ligger under hemma mot Sollentuna, men bara så ni vet kommer jag att rikta in mig på Damernas serie. Så förvänta er inte någonting från Herrarnas mer något lite då o då när jag känner jag har tid.


Hitta inte min favorittabell över Poäng idag Gråter

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 25 oktober 2009 16:18

Ewa Kalinowskas nya uppgift som spelande tränare skördade sin första seger idag mot Sollentuna.

Efter ledning 1-0 o sedan 2 jämna set o underläge 1-2 spelade ´Hylte/Halmstad hem 4:e set med 25-13.

I avgörande set lyckades Kalinowska o hennes tjejer ta ledningen o hålla undan till 15-13.

Grattis till Ewcia som som bokfördes för 27p o för att det finns chanser till en jämn serie i år med många publikfriande matcher. Sara Mild i Sollentuna bofördes för 24p.

Samtidigt i Tellushallen har Lindesberg ryckt upp sig efter en 2-0 ledn till Elverket. Så de är inne i 4:e.

Katrineholm har oxå börjat spela i Duveholmshallen mot Falköping.

Detta fäljer jag över hotlin samtidigt som finalen i Stockholm Open ses på tv:n Skrattande

Baghdatis från Cypern o Rochus från Belgien med flickvän från Åstorp Flört

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 25 oktober 2009 14:31

Oops... Hylte/Halmstad som förra helgen förlorade 0-3 borta mot Örebro tog precis ledningen "hemma" i Örnahallen med 1-0 (25-23) inte helt oväntat har Ewa Kalinowska gjort 8p.

Fler matcher startar snart som ni kan följa på "Hotline"

 http://www.volleyboll.se/hotline/p8.aspx?x=2009-10-25143301


Återkommer

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 25 oktober 2009 02:08

Har ni ställt tillbaka klockan en timme?

Upptäckte det precis när jag var på väg att logga ut att datorn o tv-boxen automatiskt gjorde det.

Då blev jag jättepigg o tänkte att ett litet inlägg måste jag skriva innan kudden ska kramas.

Svedala kämpade bra idag o ledde  med 2-1 o knep därmed 1p. Men efter ett jämnt 4:e set vann Örebro 5:e med

15-6 o åkte norrut med 2p o serieledning.

Men 3 matcher under söndagen kan ju ändra på det.


Grämer mig inte längre för jag missade Rögle pga en konsert som var bra.Skrattande

Vilket inte Röglematchen varit Gråter

Av Kimme Rosenqvist - 24 oktober 2009 12:43

EVS tjejerna har ingen match i helgen utan spelar först på onsdag borta mot Gislaved!

Idag lördag tar Svedala sig an Örebro hemma o övriga 3 matcher spelas i morgon söndag.


Hylte/Halmstad - Sollentuna

Elverket - Lindesberg

Katrineholm - Falköping

Med andra ord ska det bli spännande o se hur det går!

Mer spännande är ju att Rögle spelar hemma mot Skansen idag, men som jag missar då jag lovat fö´lja med mamsen på Kvartettsångarnas 100års jubileumskonsert som ska ha Anna-Lotta Larsson som solist.

Men sms-tjänsten på ska jag väl kunna följa matchen ändå?

Hoppas ni får en go lörda o sönda!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 23 oktober 2009 01:12

Så är det igång igen, frågan om idrott o politik!

För ett litet tag sedan hade Örgryte supportrar en banderoll med budskapet att frita Dawit Isaak.

Här blev det anmälning som sedan togs tillbaka. 

Nu har facklan tänts som ska tända den Olympiska elden nästa år.

O alla vet ju hur mycket politiksnack det är om de olympiska spelen.

O den ska inte färdas genom alla länder utan bara genom Canada?

Skulle egentligen Kina ha fått spelen?

På ännu närmre håll har vi ett politiskt budskap o det är på våra egna EVS tjejers matchtröjor.

Jag vet bakgrunden var att få alla partier att sponsra, men bara ett nappade.

Oavsett politisk åsikt tycker jag detta är fel!

Eller är det bara pengarna som styr?

Hur hade folk reagerat om EVS spelat med reklam för Sverige Demokraterna på tröja eller byxa?

Hur ser egentligen kommunhuset på det?

Vad jag sett genom åren är det inte vanligt o jag tror ett utav få tidigare hade reklam för ett parti o det var gästande Katrineholm om jag minns rätt!

/En undrande Speaker

ps Det finns en omröstning i högerkanten!

Av Kimme Rosenqvist - 22 oktober 2009 12:47

Mitt inlägg om färgerna på EVS kanske någon undrar över när de ser profilbilden?

Men det är från min säsong med Sundsvalls Volley i Norrettan 96-97 o Marcus Palmquist o jag hade tagit med oss några gamla tighta tröjor för att försöka sätta skräck i Pajala Skrikandes.

Efter nattåg från Sundsvall till Boden o sedan bil 26mil hjälpte inte våran skrämseltaktik.

Inte heller hjälpte det att jag var lite smidigare än en gravid flodhäst som nu ha ha...

Men för mig som Skåning var det en rolig exotisk upplevelse ändå.


När katten e borta (Tina) dansar råttorna (EVS) på bordet!

Ingen träning idag!

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards