Inlägg publicerade under kategorin OS 2010

Av Kimme Rosenqvist - 19 februari 2010 03:07

Innan kvällens skidskytte sa de något om rim på guld i samband med Ferry och detta blev mitt alster:


Trägen trägen och åter trägen
Det gav i Storuman Ferryvägen
Medaljen runt halsen väger tung
Du i Skidskytte nu är Kung
Till Sverige är du helt utan skuld
För i Vancouver OS tog du GULD!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 18 februari 2010 17:43

Ja det är mycket olika aktiviteter på G just nu och OS har väl ganska stor plats nu. Men ÖVK laddar för att arrangera beachvolley   i Båstad och jag har besökt denna plats idag men fick ingen beachkänsla då det var is långt ut i Laholmsbukten  . Snön faller tät eller blåser omkring i varje fall. Men tanken på lördag värmer då EVS tjejerna ska spela igen och det brukar de ju göra inomhus. Borta mot Lindesberg som verkar vara lite på gång står på programmet. Nu önskar jag en trevlig kväll och kryper in i min OS-bubbla   

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 17 februari 2010 17:55

Volleybollens Elitserier på dam och herrsidan går in i sluskedet innan slutspelet börjar. Läs följande vad Torbjörn Johansson skrivit:  http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=14229 .

Sen får ni ju ha lite överssende med lite OS-inlägg. Volleybollen går ju först, men ni som vet hur engagerad jag är i Volleybollen förstår också att jag inte kan låta bli att engagera mig i OS   

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 16 februari 2010 22:31

Grattis Björn Ferry   

     

Av Kimme Rosenqvist - 15 februari 2010 22:38

Lika härligt att se Kalla ta Guld lika trist  var det att se Hellners ledning mot ett guld bli till sand och 1,5 sek från brons.....

Men kommer fler lopp!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 15 februari 2010 19:58

Härligt härligt och en glädjetår i ögat när Charlotte Kalla tagit Sveriges första Guld så jag till och med kan förlåta den som bestämt att OS deltagarna ska ha så fula mössor   

GRATTIS KALLA!

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards