Alla inlägg den 30 augusti 2016

Av Kimme Rosenqvist - 30 augusti 2016 11:07

 

Foto: Fredrik Lövgren


Mål märkte jag är ett så himla bra ord att ha som med i rubriken så kunde inte låta bli att spinna vidare på den tråden även idag   


Kom på ännu ett oskrivet mål jag satte upp för några år sedan och det är att börja utbilda mig till tränare i Volleyboll.

Efter avslutad tid som aktiv har jag ju inte kunnat släppa min "familj" utan haft Volleybollen i mitt liv mer eller mindre, men inte riktig kännt suget efter att bli tränare.

Men det inträffade alltså för ett tag sedan och mitt mål var att börja från Kidsvolley och de minsta och följa dessa barn/ungdomar från början och uppåt.


Men redan efter två terminer med sexåriga pojkar känner jag att jag önskar lite mer ordning och reda. Därmed inget ont sagt om Kidsvolleyns lekande träningar, tvärtom är det ett fantastiskt sätt att få unga barn att börja med Volleyboll.

Fast det är inte min grej att vara lekledare.


Så efter anmälan till en tränarkurs steg 1 för sexmanna Volleyboll blev jag tillfrågad om att ingå som hjälptränare i en stor sammanslagen grupp av U16 & U18 tjejer.

Var på en träning igår och det känns lovande och positivt. Att jag dessutom känner de båda huvudtränarna sedan tidigare som jag spelat ihop med gör ju inte det sämre.

/Kimme

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards