Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Ej urspårad men bara tredjeklass på ett annat tåg

Av Kimme Rosenqvist - 24 mars 2011 12:54

Fortsätter på min koppling till tåg och spår. Detta för att jag fick ett besked precis om en biljett jag lagt bud på. Men fick inte förstaklass, men dock ett billigare alternativ i tredjeklass. Inte bestämt om jag ska ta den biljetten ännu, men är faktiskt lättad över att jag inte fick biljetten till förstaklass. Men glädjande nog kommer det tåget ändå att avgå i rätt tid.


Jaja som ni märker är det lite mer uppåt idag och bara att ha fått skriva av mig igår hjälpte. Plus ett trevligt samtal som jag hoppas snart jag kan berätta mer om. Det jag kan säga är att det har med EVS Support att göra. Där för övrigt ett nytt bud på den unika signerade tröjan kommit in och som är på 600:-. Pengar som oavkortat går till Rädda Barnens insamling för de drabbade barnen i Japan.


Måste ju oxå nämna Lennie Hansson i ÖVK som briljant tog chansen när han och hans lag piskade Sollet i semifinal 2/5 igår. Lennie som spelade med EVS herrlag förra säsongen och var delaktig i att dessa killar vann Allsvenskan. Det han mest gladdes över igår efter segern med 3-1 i set och själv gjort 26p var att det inte gick till fem set för då kanske han hade kommit för sent till nattskiftet på KB. Snacka om att arbeta hårt för pengarna!Läs hela intervjun på HD.se.

Ska gå buss upp till Sollentuna på lördag för att heja på ÖVK.


Solen skiner och vårvindar friska susar runt husknuten!

/Speakern

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kimme Rosenqvist - 30 augusti 2016 11:07


  Foto: Fredrik Lövgren   Mål märkte jag är ett så himla bra ord att ha som med i rubriken så kunde inte låta bli att spinna vidare på den tråden även idag      Kom på ännu ett oskrivet mål jag satte upp för några år sedan och det är att b...

Av Kimme Rosenqvist - 28 augusti 2016 16:02

Har haft rubriken till detta inlägg som jag tänkt skriva länge, länge, länge.... Ingen aning om bloggar fortfarande läses, men det är ju till största del för min egen del att skriva av mig så det kommer ett långt inlägg nu.   Mål, mål, mål och ...

Av Kimme Rosenqvist - 25 juli 2015 16:26

Ett inlägg på Facebook häromdan om Ryssland där jag kommenterade varför inte allt med detta "land" bojkottas? Närmst till hands är ju då sportevenemang då jag ju gillar sport. Men kom samtidigt att tänka på hur jag reagerat när jag var uppe som mes...

Av Kimme Rosenqvist - 25 maj 2013 14:14

Så har det gått sju veckor sedan jag började jobba i Norge och första lönen har kommit, äntligen   . Trafiken är ofta ett samtalsämne som väcker känslor   eller hur? Att infrastrukturen är eftersatt här i Norge är väl knappast någon slående nyhet. ...

Av Kimme Rosenqvist - 4 maj 2013 09:05

Har nu "bott" i vårt västra grannland Norge fyra veckor. Bara positiv inställning hade jag då jag fick jobb här. Varit i Norge sedan barnsben alltså sedan träskidornas tid som pappa Bruno tjärade i garaget hemma. Visst har även jag gillat "Norgehisto...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards