Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Kimme Rosenqvist - 1 februari 2012 23:41

Som sagt är ju inte min kondition och fysik den bästa just nu. Men att få vara med och lira lite volleyboll två gånger i veckan är ju kul. Trots att det inte går att lura tyngdlagen så det blir anfall och block, så får jag lägga mer fokus när det är min tur att serva. Försöker få till en hård flack serve som med flat hand och kort tillslag oftast gör att bollbanan blir svajjig både i höjd och sidled. Speciellt illa tycks det om denna serve utav flera spelare på tisdagarna i Helsingborg. Där tom kommentaren efter ett servess från skribenten på matchbollen fälldes:

-Vill ni verkligen vinna på ett servess? 

Till detta ska nämnas att vi spelar på tvären i hallen så det är inte mycket plats bakom baslinjen. Det är tillåtet i detta sällskap men inte i "riktig" volleyboll att trampa in i banan vid serve vilket jag aldrig gör. Det höjs inte heller några röster när tex fd Elitspelaren Jonas "Emma" Emgård dundrar in en smash. Men mina servar det gnälls det på ha ha ha....  

Till dessa men även andra vill jag bara tipsa om att se följande klipp där Lennie Hansson i ÖVK som förövrigt ska göra comeback blir inbytt och gör följande: STÅPÄLS!

Läs mer om Lennies comeback.

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards