Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

En fis i rymden

Av Kimme Rosenqvist - 23 mars 2011 11:14

Ursäkta rubriken, men det är i detta inlägget den bästa liknelsen som jag tror ni kommer att ha överseende med. Min "Positivitetsteori" rullar inte som på räls 24tim/dygn men i sammanhanget är det inte mycket att orda om. Samtidigt går det inte att bara rusa fram som ett godståg utan att stanna upp och känna/tänka efter.... Vagnar kopplas fel eller glöms kvar. Fast ibland blir eftertänksamheten nästan till en belastning som gör en apatisk och alla vagnar står huller om buller. Inte urspårade, men det finns ju klart en risk om man inte tar det försiktigt.

Nu tycker ni säkert att jag svamlar, men ska försöka komma fram till rätt station i slutet.

Alla har vi huvudbry/problem stora som små, många som få. De flesta av dessa är som "en fis i rymden" i jämförelse med vad Japan genomgår efter tsunamin. Eller de oroshärdar i Afrika där människor lider så otroligt mycket mer. Samtidigt är/känns det inte upplyftande att trösta sig med att andra människor har det värre oavsett om de bor i närheten eller långt bort....

Så efter denna färd på ett stickspår är det dags för mig att lägga upp logistiken och koppla om vagnarna efter rätt lok och rätt spår, ett efter ett så ska ni se att det kommer bli bra och att det rullar in på rätt station till slut. Kanske inte kan lova avgång/ankomsttid men det är det ju andra som inte kan heller!Jag biter ihop med en tand mindre och går vidare.

Lustigt att jag gjorde inlägget med liknelsen om tåg eftersom jag ju är Busschaufför och att bloggen startades med anknytning till Volleyboll.... Men jag har än så länge kontroll över mina fingrar och tangenter så jag trycker på de bokstäver jag vill ska formulera mina tankar. Och idag kände jag för att skriva av mig lite djupare än vanligt. Hittade nämligen ett spår härom veckan som hade riktning mot en station som jag gärna ville åka till. Men ett par stinsar viftade med den röda spaden och sa att följ inte det spåret för det tar slut utan stoppblock så du kommer att spåra ur. Jag var ju så positiv och ville prova detta spåret även om det fanns sanning i deras varning. De sa att jag aldrig skulle få tidtabellen att gå ihop.....

/Speakern som letar efter rätt spår....

 
 
Magnus

Magnus

23 mars 2011 13:58

Alla har olika problem som blir olika stora utifrån sina egna referensramar, och visst ska man inse att det alltid finns de som har det väre, men det måste också vara okej att ändå ta sina egna problem på allvar.

http://www.volleykanalen.se

Kimme Rosenqvist

23 mars 2011 22:18

Tack Magnus!
Bara att skriva av sig o förmedla/erkänna att allt inte är på topp med ett leende från öra till öra hela tiden gör att det känns bättre.
/Kimme

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kimme Rosenqvist - 30 augusti 2016 11:07


  Foto: Fredrik Lövgren   Mål märkte jag är ett så himla bra ord att ha som med i rubriken så kunde inte låta bli att spinna vidare på den tråden även idag      Kom på ännu ett oskrivet mål jag satte upp för några år sedan och det är att b...

Av Kimme Rosenqvist - 28 augusti 2016 16:02

Har haft rubriken till detta inlägg som jag tänkt skriva länge, länge, länge.... Ingen aning om bloggar fortfarande läses, men det är ju till största del för min egen del att skriva av mig så det kommer ett långt inlägg nu.   Mål, mål, mål och ...

Av Kimme Rosenqvist - 25 juli 2015 16:26

Ett inlägg på Facebook häromdan om Ryssland där jag kommenterade varför inte allt med detta "land" bojkottas? Närmst till hands är ju då sportevenemang då jag ju gillar sport. Men kom samtidigt att tänka på hur jag reagerat när jag var uppe som mes...

Av Kimme Rosenqvist - 25 maj 2013 14:14

Så har det gått sju veckor sedan jag började jobba i Norge och första lönen har kommit, äntligen   . Trafiken är ofta ett samtalsämne som väcker känslor   eller hur? Att infrastrukturen är eftersatt här i Norge är väl knappast någon slående nyhet. ...

Av Kimme Rosenqvist - 4 maj 2013 09:05

Har nu "bott" i vårt västra grannland Norge fyra veckor. Bara positiv inställning hade jag då jag fick jobb här. Varit i Norge sedan barnsben alltså sedan träskidornas tid som pappa Bruno tjärade i garaget hemma. Visst har även jag gillat "Norgehisto...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards