Alla inlägg den 7 april 2012

Av Kimme Rosenqvist - 7 april 2012 17:28

Hade egentligen tänkt stanna länge i verkstan på torsdagen då fredagen hade jag tänkt vika helt åt hyllning för Rögle. Men fint väder på eftermiddagen, finare än de lovat och mina gamla lantbrukar gener från mamma. Och min barndomsdröm om att bli bonde tills mina föräldrar talade om för mig att det i stort sett aldrig fanns möjlighete till semester..... Men ändrade mig från sen kväll i verkstan för att åka hem och slå mitt hö....

Låste dörren bakom mig och körde hem strax efter 18. Hemma fyllde jag på bensin i min nyfixade "trädgårdstraktor" för att försöka få lite fason över mina gräsbelagda ägor då jag inte klippte en enda gång förra året eftersom trädgårdstraktorn inte gick.

Så det var ju inte direkt gräs som skulle klippas utan nynnandes på skära skära hevre visan på Skärtorsdagskvällen puttrade traktorn och jag runt och skar av det översta lagret utav det mer ängs/höliknande gräset.

Och känslan för att ha valt denna afton berodde väl inte så mycket på att den kallas Skärtorsdag utan det stundande sämre vädret.       Och mycket riktigt så regnade det på fredagen och Påskaftonen när jag slog upp mina violblå låg det ett litet tunnt lager snö ovanpå mitt nyslagna hö  .


 



Ägg och sill på er alla!


/Speakern 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards